پس از پرفروش شدن فیلم سینمایی فسیل و رکورد زدن آن در گیشه های سینما، حالا کریم امینی، کارگردان فیلم فسیل از جدید ترین اثر خود خبر میدهد.

از فسیل تا روز جزیره/ جدید ترین اثر کریم امینی در کیش کلید میخورد

نیایش احمدی_خبرنگار تحریریه جوان قدس: فیلم کمدی فسیل به کارگردانی کریم امینی، نویسندگی حمزه صالحی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان محصول سال ۱۳۹۹ است که در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ اکران شد. این فیلم توانست با فروش بیش از ۲۸۴ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران شود. همچنین با جذب بیش از ۶ میلیون و ۵۹۲ هزار مخاطب، پربیننده‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در سال اول اکران است.

فسیل که داستان سه جوان به نام های اسماعیل، سعید و صفا است که عضو گروه موسیقی بلک داگز هستند و برای معروفیت و موفقیت تلاش دارند. اسماعیل (با نام خوانندگی اسی) دنبال اجرا جلوی شاه است. اما صفا گرایش چپ دارد با سرودن ترانه‌های اعتراضی سعی می‌کند محبوبیتی بین مردم کسب کند ولی به زندان می‌افتند و ...

حال، اگر نگاهی به کارنامه ی هنری کریم امینی بیندازیم متوجه میشویم که این کارگردان، هر چند که فیلم های کمدی در کارنامه خود دارد اما در ساختن فیلم های در تقابل با کمدی و با ژانر اجتماعی هم درخشیده و فیلم گربه سیاه با بازی بهرام رادان و ترلان پروانه را هم کارگردانی کرده. از دیگر آثار کریم میتوان به فیلم های شهر هرت و دشمن زن هم اشاره کرد که در قالب کمدی بر روی پرده ی سینما ها رفتند.

کریم امینی همچنین علاوه بر کارگردانی، فیلم نامه نویس هم هست و آثاری همچو قدغن و تک خال را نوشته که هر دوی این کار ها نیز سینمایی هستند و اکران شدند.امینی به تازگی نیز از جدیدترین فیلم خود خبر داده است که در ماه های آینده کلید خواهد خورد و بخش عمده ای از فیلمبرداری در منطقه آزاد کیش خواهد بود.او که فیلم «مرد عینکی» به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان را آماده اکران دارد، «روز جزیره» تازه ترین اثر سینمایی او محسوب می شود.

تاکنون نیز حضور مرتضی هدایی به عنوان مدیر فیلمبرداری و محمد حیدرقلی به عنوان مدیر تولید در پروژه قطعی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.