کاخ سفید ادعای روزنامه واشنگتن‌پست را رد و تأکید کرد هنوز هیچ توافقی مبنی بر آتش‌بس موقت در غزه حاصل نشده است.

کاخ سفید: هنوز هیچ توافق آتش‌بسی در غزه حاصل نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «آدرینا واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به گزارش واشنگتن‌پست اعلام کرد که «هنوز هیچ توافق آتش‌بسی (در غزه) به دست نیامده، اما ما همچنان سخت تلاش می‌کنیم تا به چنین توافقی دست یابیم.»

روزنامه واشنگتن پست ساعاتی پیش در گزارشی مدعی شد که «حماس، اسرائیل و آمریکا به توافقی دست یافته‌اند تا در ازای آزادی تعدادی از اسرای صهیونیست آتش‌بس موقت ۵ روزه برقرار کنند.»

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته نیز با تصویب قطعنامه در شورای امنیت با هدف وقفه‌های بشردوستانه در نوار غزه مخالفت کرد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تصمیم خود مبنی بر آزادی «گروگان‌ها» در غزه را اجرا کند و گفت که بدون بازگشت آنها جایی برای آتش‌بس بشردوستانه وجود ندارد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: ما انتظار داریم شورای امنیت صریحاً حماس را محکوم کرده و نیاز به ایجاد یک واقعیت امنیتی جدید در غزه را بررسی کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته با اکثریت آرای کشورهای عضو، قطعنامه پیشنهادی مالت مبنی بر برقراری آتش بس بشردوستانه فوری و گسترده در نوار غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن در این نوار برای روزهای کافی جهت ایجاد امکان دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع آژانس‌های بشردوستانه سازمان ملل مطابق با قوانین بین المللی را تصویب کرد.

در این قطعنامه بر برقراری آتش بس فوری و گسترده بشردوستانه و ایجاد گذرگاهی امن در سراسر نوار غزه تاکید شده است.

گفتنی است این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی با قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت درباره مردم مظلوم فلسطین مخالفت می‌کند و تاریخ جعلی این رژیم شاهد مخالفت‌های مکرر با قوانین و موازین بین المللی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.