تیم فوتبال کمتر از ۱۷سال ایران در شرایطی برابر مراکش صف‌آرایی خواهد کرد که برنده این دیدار جواز حضور در یک‌چهارم جام‌جهانی را کسب خواهد کرد.

ایران و مراکش، دیداری از نگاه آمار؛ آیا بُرد تاریخی تکرار می‌شود؟‌

به گزارش قدس انلاین تیم فوتبال کمتر از ۱۷ سال ایران با هدایت حسین عبدی عملکردی قابل تحسین تا این مرحله از جام‌جهانی داشته و با برد تاریخی برابر برزیل و شکست خفیف مقابل انگلیس، نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است.

مراکش در گروه A با تیم‌های اکوادور،‌اندونزی و پاناما همگروه بود. شاگردان سعید شیبا در نخستین دیدار خود برابر پاناما به برتری ۲ بر صفر دست یافتند و در گام بعدی با دوگل مغلوب اکوادور شدند. شیرهای اطلس در آخرین بازی که حکم مرگ و زندگی داشت با گل‌های آلائویی، بودلال و هامونی سه بر یک برنده از زمین خارج شدند تا در نهایت با ۶ امتیاز به عنوان تیم اول راهی دور حذفی شوند و اکوادور نیز به عنوان تیم دوم جواز حضور در این مرحله را کسب کند.

مراکشی‌ها در این مرحله ۲ برد و یک شکست، ۵ گل زده و ۳ گل خورده را به نام خود ثبت کرده‌اند. آنها در مرحله گروهی ۲ کارت زرد، یک کلین‌شیت، ۷۹۷ پاس موفق، ۳۳ ضربه آزاد و ۴۰ خطا داشته و بنروزیل سنگربان این تیم با ۳۹ مهار موفق توپ، یکی از ارکان اصلی این تیم به شمار می‌رود. در ترکیب مراکش، ماالی یکی از بازیکنان خطرناک این تیم و بختی با ثبت ۲۸.۶۳ کیلومتر در مرحله گروهی دونده‌ترین بازیکن شیرهای اطلس بوده‌اند.

در آن سوی میدان، ایران با برتری تاریخی ۳ بر ۲ برابر برزیل، شکست خفیف و لحظات پایانی ۲ بر یک مقابل انگلیس و برتری ۵ بر صفر برابر کالدونیا در گروهی که سه‌تیم ۶ امتیازی داشت، به دور حذفی راه یافت. شاگردان حسین عبدی در این مرحله ۹ گل زدند و ۴ بار دروازه خود را باز شده دیدند. در این مرحله یک کارت زرد، یک کلین شیت، ۷۰۴ پاس موفق،‌ ۳۴ ضربه آزاد، ۳۲ خطا و ۵۵ بار مهار توپ از سوی آرشا شکوری سنگربان ایران یکی از عوامل موفقیت تیم عبدی بوده است.

در تیم ما امیرمحمد رزاقی‌نیا با ثبت ۳۴.۷۴ کیلومتر دونده‌ترین بازیکن زمین بوده است، او همچنین با ۱۰۵ پاس آمار خوبی را برای خود ثبت کرده و اسماعیل قلی‌زاده نیز به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی ما برای رسیدن به گل، تلاش بسیاری کرده تا تلاش سایر بازیکنان را به سرانجام برساند.

با این وضعیت آماری دو تیم باید روز سه‌شنبه و از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف هم بروند، دیداری که برنده آن چهارم آذر رو در روی برنده دیدار دو تیم مکزیک و مالی قرار خواهد گرفت و امیدواریم یکی از تیم‌های حاضر در آن بازی، نوجوانان کشورمان باشند.

فارغ از نتیجه دیدار دو تیم ایران و مراکش، باید این نکته را مورد تاکید و توجه قرار داد که شاگردان حسین عبدی نیاز به کسب تجربه دارند و باید با حضور در میادین بزرگ و رقابت با تیم‌های صاحب سبک، در مسیر درستی که قرار دارند به خوبی هدایت شوند. جام‌جهانی کمتر از ۱۷‌سال، میدانی بزرگ با دست‌آوردهایی غیرقابل تکرار است، میدانی که می‌تواند نقطه پرشی برای بچه‌یوزهای ایرانی باشد.

پیش از این نیز در رده سنی بزرگسالان دو تیم سابقه جدال در جام‌جهانی را دارند،‌ ایران و مراکش در ۲۰۱۸ در ورزشگاه سن‌پترزبورگ به مصاف هم رفتند که این بازی در دقیقه ۹۵ با گل‌ به‌خودی مراکشی‌ها یک بر صفر به سود ایران خاتمه یافت تا حالا شاگردان عبدی با آن سابقه تاریخی به مصاف نوجوانان مراکش بروند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.