فرماندار مشهد گفت: یکی از اقدامات ویژه‌ای که انجام گرفته، نهضت مدرسه‌سازی در شهرستان است. از همین هفته تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده، هر سه‌شنبه یک مدرسه در شهرستان افتتاح خواهد شد که تأثیر زیادی بر افزایش سرانه آموزشی در مناطق مختلف شهرستان و به‌خصوص بخش‌های کم‌برخوردار خواهد داشت.

فرماندار مشهد: هر هفته یک مدرسه در مشهد افتتاح خواهد شد

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور مدیران شهری و رؤسای دستگاه‌های اجرایی، عصر امروز (یکشنبه 28 آبان ماه) در اتاق جلسات فرمانداری مشهد برگزار شد، ضمن تقدیر از مردم شریف مشهد برای برپایی اجتماع باشکوه شب گذشته در محکومیت نسل‎‌ کشی کودکان فلسطینی اظهار کرد: جنایت ددمنشانه رژیم کودک کش صهیونیستی در غزه، تصویر روشن آن چیزی است که پیش‌تر در تاریخ روایت شده بود و شاید بسیاری از مردم گمان می‌کردند که چنین توحشی به تاریخ پیوسته اما اکنون جامعه بین‌الملل از حقیقت آگاه است و امیدواریم این حکومت ظلم هرچه زودتر از عالم پاک و براندازی شود.

فرماندار مشهد افزود: حقیقت این است که نباید به فکر نتیجه باشیم. فقط مهم این است به وظیفه خود عمل کنیم. اگر پای‌کار باشید و عمل به تکلیف در دستور کار ما باشد، حتی اگر حمایت ملی هم از پروژه‌ای صورت نگیرد اما مردم از واقعیت آگاه خواهند شد و منافع هر کار از جامعه هدف خود گره‌گشایی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ویژه‌ای که انجام گرفته، نهضت مدرسه‌سازی در شهرستان است. از همین هفته تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده، هر سه‌شنبه یک مدرسه در شهرستان افتتاح خواهد شد که تأثیر زیادی بر افزایش سرانه آموزشی در مناطق مختلف شهرستان و به‌خصوص بخش‌های کم‌برخوردار خواهد داشت زیرا در حال حاضر، شهرستان مشهد و استان خراسان رضوی وضعیت قابل قبولی در سرانه‌های آموزشی ندارد و در حاشیه شهر سرانه آموزشی حتی به ۱.۸ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز می‌رسد و در مشهد مدارس سه شیفته داریم در حالی که در سایر شهرستان‌ها حتی مدارس دو شیفت از بین رفته است.

داوری با تأکید بر ضرورت حمایت دستگاه‌ها از طرح جدید فرهنگی شهرداری مشهد گفت: طرح فرهنگی «همه پای‎کار تربیت» برنامه موثری است که خوشبختانه شهرداری مشهد با هدف طبقه‌‎بندی اقشار مختلف مردم، خوراک فکری و فرهنگی مرتبط را به آنان ارائه می کند. بر همین اساس، باید همه دستگاه‌ها یک رابط تعیین کنند تا از طریق معاونت سیاسی فرمانداری با شهرداری ارتباط برقرار کنند و از این بسته فرهنگی بهره‎مند شوند زیرا نسل دهه‌‎هشتادی‎ها و دهه‎‌ نودی‎ها، نسل آینده ‎ساز کشور هستند و باید به پرورش آنان توجه شود.

تمدید اجرای طرح برخورد با دستگاه‌های پرمصرف در حوزه آب

فرماندار مشهد تصریح کرد: در موضوع آب اگرچه از تابستان بحرانی مشهد عبور کرده‌ایم اما هنوز مسئله کمبود منابع آبی، مشهد را تهدید می‌کند. به همین دلیل، طرح برخورد با دستگاه‌های پرمصرف در حوزه آب همچنان در دستور کار خواهد بود و سازمان‎هایی که نتوانند مصرف خود را مدیریت کنند، جریمه می‌شوند.

وی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها در دو مؤلفه باید همچنان پای‌کار باشند. یکی خدمت‌رسانی و به بهره‌برداری رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام و دیگری موضوع انتخابات که در جریان آن، دستگاه‌ها باید آخر هر هفته اقدامات خود در این باره را به فرمانداری ارائه کنند. این خیلی مهم است که در آستانه سفر دوم ریاست جمهوری به مشهد، ارزیابی دقیقی از پروژه‌های سفر اول صورت بگیرد و مدیران آگاه باشند که چه برنامه‎‌هایی اولویت دارد، چه پروژه‌هایی نیمه ‎تمام است و در چه زمینه‎‌هایی خدمت به مردم موفقیت ‎آمیز بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.