مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین از اجرای ۳۶۵۰ کیلومتر فیبر نوری و بهره مندی ۱۸۵۷ نفر از خدمات آن در این استان خبر داد.

اجرای ۳۶۵۰ کیلومتر فیبر نوری در استان قزوین

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا نصرآبادی اظهار کرد: در پروژه های صنعتی استان سعی کردیم تمام دستگاه های اجرایی را به شبکه فیبر نوری متصل کنیم و تا حد زیادی نیز موفق شده ایم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تمام ادارات دستگاه قضایی استان به شبکه فیبر نوری متصل می شوند، افزود: از سال گذشته با کلید خوردن پروژه نجما به معنی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در کشور شاهد یک جهش در این حوزه بودیم و قزوین به عنوان استان پایلوت اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین تصریح کرد: در حوزه صنعت تا به امروز آن طور که لازم بوده به بحث فیبر نوری توجه نشده بنابراین به منظور اتصال واحدهای صنعتی استان به شبکه فیبر نوری جلسات متعددی با صاحبان صنایع برگزار کرده و به نتایج خوبی نیز دست پیدا کردیم.

این مسوول اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که با شرکت شهرک های صنعتی استان منعقد کردیم، تمام شهرک های استان به شبکه فیبر نوری متصل می شوند و شهرک های صنعتی جدید که از این پس در استان راه اندازی می شوند باید شبکه فیبر نوری را به عنوان اصلی ترین زیرساخت خود در نظر بگیرند.

وی اذعان کرد: شعبات بانک ها در سطح استان نیز در حال اتصال به شبکه فیبر نوری هستند.

نصرآبادی با اشاره به اینکه یکی از دستورکارهای پروژه نجما این است که این بزرگراه اطلاعاتی را به منازل مردم برسانیم، بیان کرد: با اجرای این پروژه مردم می توانند با کیفیت بهتر و پهنای باند بیشتر از سرویس های متنوع خدمات دولت هوشمند بهره مند شوند البته این اقدام از قبل آغاز شده بود اما در قالب پروژه نجما سرعت بیشتری پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین اظهار کرد: بنا داریم فیبرهای نوری که در نقاط مختلف قزوین وجود دارد را به یکدیگر متصل کرده و یک اتصال یکپارچه در این حوزه ایجاد کنیم.

این مسوول همچنین از اجرای ۳۶۵۰ کیلومتر فیبر نوری و بهره مندی ۱۸۵۷ نفر از خدمات آن در استان قزوین خبر داد و افزود: واگذاری ۲۰ میلیون پورت اینترنت در برنامه هفتم توسعه تعیین شده و هدف دولت و وزارت ارتباطات تحق این مهم می باشد لذا براساس تفاهم نامه منعقد شده، تا سال آینده ۷ میلیون پورت واگذار می شود البته دولت تا کنون هم بیشتر از تعهدات خود عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوره کرونا شرایط ایجاد شده در کشور، مردم را خیلی سریع به سمت دریافت آموزش از این بستر سوق داد. گزارش هایی که در دنیا پخش می شود نشان دهنده گام های بلند کشورها در این حوزه است و بسیاری از کشورها به دنبال توسعه روزافزون شبکه های فیبر نوری هستند تا از آن در سایر بخش ها همچون سلامت بهره مند شوند. این بستر در هموار کردن مسیر استفاده مردم از خدمات حوزه سلامت به صورت از راه دور نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

نصرآبادی در پایان گفت: از تمام مدیران و مسوولان استان درخواست دارم که با شرکت مخابرات همکاری لازم را داشته باشند تا بتواند خیلی سریعتر توسعه فیبر را در پهنای استان فراهم کند زیرا در حال حاضر یکی از معضلات بحث مجوزها است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.