فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه بسیج از بزرگترین تشکیلات مردمی جهان است و تفکر و فرهنگ بسیجی مرز ندارد، از برگزاری رژه بزرگ حماسی ۵۰ هزار نفری الی بیت‌المقدس بسیجیان در روز سوم آذر خبر داد.

برگزاری رژه ۵۰ هزار نفری بسیجیان/ تفکر و فرهنگ بسیجی مرز ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ حسن حسن‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج، با بیان اینکه این هفته فرصت مغتنمی است تا از جنبه‌ها و زوایای مختلف به فعالیت‌های بسیج بپردازیم، اظهار داشت: بسیج از معجزات انقلاب اسلامی است که توسط امام خمینی (ره) شکل گرفت و از همان زمان در فرمایشات امام (ره) آرمانی بودن بسیج را می‌بینیم؛ اما این روزها که روزهای تعیین‌کننده‌ای در کشور و جهان اسلام است، شاهد تبلور تمام نقطه‌نظرات امام راحل در رابطه با بسیج هستیم.

وی افزود: بسیج از بزرگترین تشکیلات مردمی جهان، نیرویی جهادی و نیز پرمخاطب‌ترین نهاد شناخته می‌شود. امروز بسیج در عرصه‌های مختلف حضور می‌یابد و مأموریت انجام می‌دهد، اما از جهت دیگر بسیج را باید به‌عنوان یک تفکر و فرهنگ نگاه کنیم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) بیان کرد: تفکر و فرهنگ بسیجی مرز ندارد و همه مردم، جوانان و فعالان اجتماعی را شامل می‌شود؛ تفکری که در همه عرصه‌ها نتایج آن دیده می‌شود و به‌عنوان جریان فکری برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به آن نگاه کرد.

فعالیت بسیج بر مبنای دو سند بالادستی بیانیه گام دوم و سند اعتلای ۱۰ ساله

وی‌ سپس درخصوص برنامه‌های هفته بسیج خاطرنشان کرد: هزاران فعالیت برای این هفته؛ از جمله اقدامات جهادی در محلات محروم تهران، تشدید اعزام راهیان پیشرفت، و رژه بزرگ حماسی الی بیت‌المقدس در خیابان انقلاب به سمت محل برگزاری نمازجمعه با حضور همه بسیجیان در تمام سطوح با ظرفیت ۵۰ هزار نفر از بسیجیان در جمعه سوم آذر پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) با بیان اینکه پیروزی جبهه مقاومت تبلور نور بسیج است، افزود: تفکر بسیج یعنی تفکر مقاومت، ایستادگی و پایداری، مردمی بودن، دفاع از جریان‌های مردمی و مظلومان و تمام مؤلفه‌های انسانی و بشری. به عبارت دیگر، تفکر بسیجی یعنی تفکر ایثار و فداکاری در تمام عرصه‌ها مانند نظامی، اقتصادی و اجتماعی.

سردار حسن‌زاده عنوان کرد: وقتی به مأموریت‌های گسترده بسیج نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که بسیج متناسب با آرمان‌های متعالی، خود را با شرایط وفق می‌دهد و در عرصه‌های گوناگون همچون کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و یا حتی کمک به نجات مردم در زمان شیوع کرونا و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌درخشد.

وی گفت: محورهای اصلی فعالیت بسیج بر مبنای دو سند بالادستی بیانیه گام دوم و سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج است که ما آن را مبنا قرار دادیم؛ بر این اساس، ۸۶ هزار پایگاه علمی، هزار و ۲۰۰ هسته علمی، چندین مرکز رشد، سه هزار گروه جهادی و طرح محله‌محوری را در تهران ساماندهی و سازماندهی کردیم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) با اشاره به کنگره ۲۴ هزار شهید استان تهران که در بهمن امسال و به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد، افزود: پنج هزار و ۶۰۰ نفر از این شهدا دانش‌آموزان هستند؛ به همین جهت برنامه‌های کنگره بر محور جوانان و نوجوانان انجام می‌شود.

سردار حسن‌زاده اظهار داشت: در سال‌های اخیر ایران اسلامی به‌عنوان کشوری قدرتمند مطرح شده است؛ لذا دشمن با عملیات روانی به‌دنبال برجسته کردن نقاط ضعف در نظام اسلامی است که ما برای مقابله با این عملیات دشمن، «طرح شهید دیالمه» را در جهاد تبیین دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در تمام مکان‌های شهر تهران اقدامات تبیینی و روشنگری را در رابطه با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنیم؛ البته در جنگ غزه چهره واقعی و بدون روتوش ارتش کودک‌کش‌ صهیونیستی و استکبار جهانی را همگان دیدند.

در پایان این نشست از پوستر رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس که سوم آذر از تقاطع خیابان‌های انقلاب و ولی‌عصر (عج) به سمت دانشگاه تهران برگزار می‌شود، رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.