سخنگوی کرملین روز دوشنبه در نشست خبری نسبت به ادعای ارمنستان درباره احتمال حمله مجدد جمهوری آذربایجان اظهار بی اطلاعی کرد و افزود، سران باکو اظهارات متفاوتی بیان می‌کنند.

کرملین: اظهارات متفاوتی از سوی سران جمهوری آذربایجان می‌شنویم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سخنگوی کرملین روز دوشنبه نسبت به ادعای ارمنستان در باره احتمال حمله مجدد جمهوری آذربایجان اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش خبرگزاری « نیوز آرمیتا» به نقل از  «ریانووستی»، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز دوشنبه  درباره سخنان «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان درباره  امکان حمله جمهوری آذربایجان به این کشور گفت که اطلاعی در این زمینه ندارد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز شنبه در نشست خبری در «ایروان» اظهار داشت، جمهوری آذربایجان ممکن است برای تهاجم نظامی علیه این کشور آماده شود زیرا اصطلاح «آذربایجان غربی» به طور فزاینده‌ای در گفتمان عمومی در جمهوری آذربایجان رایج شده است.

پسکوف اظهار داشت:«متأسفانه نمی‌توانم چیزی بگویم زیرا با چنین اظهاراتی از سوی جمهوری آذربایجان آشنایی ندارم. ما اظهارات کاملاً متفاوتی از سوی رهبری جمهوری  آذربایجان شنیده‌ایم.»

پسکوف در پاسخ به این سوال که کرملین به سخنان پاشینیان چگونه نگاه می‌کند، گفت: «مرحله‌ای از آمادگی برای انعقاد پیمان صلح.»

وزارت خارجه آذربایجان روز یکشنبه ادعای « نخست وزیر ارمنستان مبنی بر برنامه ریزی برای حمله نظامی به این کشور را رد کرد.

«آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: «برای مقامات ارمنستان به جای گام‌های عملی در روند صلح اولویت دادن به اظهارات بی اساس و متناقض به یک سنت تبدیل شده است.»

حاجی زاده در ادامه گفت: «اظهارات آماده شدن برای تجاوز به ارمنستان کاملا بی‌اساس است. این غیرقابل قبول است که ارمنستان به جای اظهار نظر در مورد پیش نویس توافقنامه صلح و روابط بین دو کشور و آغاز مذاکرات به تعویق افتاده علیه جمهوری آذربایجان ادعایی داشته باشد.

وی مدعی شد: «علیرغم ابتکارات جمهوری آذربایجان، ارمنستان در روند اصول اساسی یعنی تعیین مرزها، باز شدن ارتباطات و امضای توافقنامه صلح مانع تراشی کرده است.»

«حکمت حاجی اف» مشاور ارشد سیاست خارجی رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  نیز اظهار داشت، باکو معماری امنیتی منطقه‌ای جدید مبتنی بر عدالت، به رسمیت شناختن تمامیت ارضی و پایان دادن به همه ادعاهای ارضی را خواستار است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آندرانیک اوزانیان ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    اتفاقا آقای پاشینیان درست گفتن . آذربایجان بهتره بگم باکو ، هیچوقت به امضاهاش و تعهدهاش عمل نکرده . آتش بس را شکسته . جنایت هم کرده . ولی زیاد دوام نخواهد داشت