معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا از انهدام شبکه حرفه‌ای و بین المللی جعل مدارک تحصیلی خبر داد.

انهدام شبکه بین‌المللی جعل مدارک تحصیلی /۳ تا ۵ هزاردلار هزینه برای هر مدارک جعلی

به گزارش قدس انلاین، سرهنگ ضرغام آذین در تشریح جزئیات این خبر گفت: با توجه به تبلیغات گسترده در فضای مجازی به خصوص از طریق سلبریتی‌های شاخص نظیر برخی از بازیگران و ورزشکاران در خصوص  فروش مدارک تحصیلی معتبر که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده و مرتبط با شیوه های کلاهبرداری روز بوده، اقدامات گسترده اطلاعاتی و پیچیده‌ای توسط مرکز عملیات ویژه  پلیس آگاهی فراجا و برای کشف این موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت و در نهایتا با تلاش کارآگاهان مشخص شد این شبکه کاملاً حرفه‌ای در زمینه جعل مدارک تحصیلی مراکز آموزشی و دانشگاه‌های معتبر فعال است.

وی با بیان اینکه این شبکه اقدام به جعل مدارک دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر کرده بود، گفت:‌ این باند حرفه ای از طریق گروهی از بازاریابان آموزش دیده و خیلی حرفه‌ای، با تهیه کلیپ‌های ویدئویی با حضور هنرمندان شاخص نسبت به جذب مشتری، هم در داخل کشور و هم در کشورهای همسایه  اقدام کرده بود.

آذین با بیان اینکه سرشاخه‌های این باند با اقدامات کاملا حرفه‌ای در کشورهای همسایه فعالیت داشتند، اظهارکرد: کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا با اجرای یک قرار صوری اعضای مهم این باند را در هنگام ورود به کشور دستگیر و سپس سایر متهمان را نیز در اقدامات بعدی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین این افراد تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن معترف شدند که هر مدرک تحصیلی را بطور متوسط بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان در داخل کشور و بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در خارج از کشور به فروش می‌رساندند.

وی با بیان اینکه تبلیغ فروش مدارک تحصیلی و دانشگاهی جرم محسوب می‌شود، تصریح کرد: اعضای این باند از طریق تبلغ و بازاریابی به واسطه اینستاگرام، واتساپ و تلگرام اقدام به جذب مشتری کرده بودند.

به گفته معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا اعضای این باند شامل شش نفر جاعل و بازاریاب بودند که در بازرسی از منزل و محل دستگیری آنان  بالغ بر ۱۰۰ فقره انواع مدارک تحصیلی شامل مهارت‌ها و رشته‌های دانشگاهی و سایر موسسات مرتبط و همچنین تجهیزات جعل مدارک تحصیلی شامل لپ تاپ، دستگاه چاپگر، دستگاه پوز، کشف تعداد قابل توجهی از انواع امهار دانشگاهی و سایر موسسات مرتبط کشف و ضبط شد.

آذین ادامه داد: برای متهمان دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این افراد به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام


 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.