رئیس دستگاه قضا گفت: امروز در غزه مردم با جمعیت کم اما با روحیه جهادی و بسیجی و با ایمان به خدا و وحدت و با اعتماد به نفس، نه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا بلکه در مقابل تمام مستکبرین عالم ایستاده و مقاومت می‌کنند.

اژه‌ای: مردم غزه با روحیه جهادی و بسیجی در مقابل تمام مستکبران عالم ایستاده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه صبح امروز (سه‌شنبه، ۳۰ آبان‌ماه)‌ در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور،‌ گفت: از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یاد می‌کنم که بسیج، بسیجی عمل کردن و فرهنگ بسیجی را نه از آن زمان که دستور و فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند بلکه خود شخصاً از سالیان قبل از انقلاب به عنوان یک بسیجی بزرگ و عالم در صحنه حاضر بودند.

وی افزود: امام خمینی (ره) مطابق با خصوصیات بسیج که باید به زمان و مکتب خود علم داشته باشد، زمان‌شناس باشد و به عنوان یک شخصیت شجاع که باز یکی از خصوصیات بسیج و بسیجی است که غیر از خدا نترسد و فقط خدا در چشم او بزرگ باشد و همه چیز غیر از خدا در چشم او ناچیز باشد، عمل کردند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره)،‌ تصریح کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت شجاع در مقابل هیچ یک از مستکبرین زمان خود با توکل بر خدا که آن هم از ویژگی‌های بسیجی است، نهراسید.

وی افزود: کسی که با ایمان به خدا، اعتماد به نفس و مردم و با بسیج مردم در مقابل استکبار جهانی یعنی آمریکا و صهیونیسم جائر و فاسق زمان و دست نشانده او رژیم پهلوی ایستاد و همه آن‌ها را با بسیجیانی که او بسیج کرد و امروز شاخه‌ای از این شجره طیبه یعنی جریان مقاومت حماس همچنان شاهد هستید که استکبار جهانی را ذلیل و حیران کرده است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه روحیه بسیجی از ایران فراتر رفته است، اظهار داشت: نیروهای مقاومت در فلسطین با روحیه بسیجی، جبهه کفر و استکبار را به زانو درآورده‌اند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، گفت: جنایتی که امروز مستکبرین جهان در راس آنها آمریکا در غزه انجام می‌دهند در طول تاریخ کم سابقه است. اما، بسیجیان مقاوم حماس مقتدر و جهادی و جریان مقاومت مردم فلسطین ایستاده‌اند، این روحیه بسیجی است. بسیجی یعنی حاضر بودن در همه صحنه‌ها، اقدام به موقع، نترسیدن، آگاه بودن و آگاهی بخشیدن.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه سال 1358، تصریح کرد:‌ امام ما از آن دوران آغاز کردند ولی در ۵ آذر ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج را صادر کردند و سال بعد این نهاد مقدس به تصویب مجلس رسید.

وی ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنید که روحیه، وحدت و انسجام بسیجی از ایران فراتر رفته و در همه بلاد اسلامی و حتی غیر اسلامی که اقلیت مسلمان در آنجا حضور دارند، این بسیج است که غرورآفرینی کرده و اسلام را تبیین می‌کند و مظلوم و ظالم را معرفی می‌کند و اجازه نمی‌دهد که متقلبین جای ظالم و مظلوم و جای شهید و جلاد را تغییر دهند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، عنوان کرد: از اینجا به امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم. امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی یک بسیجی بزرگ و یک بسیجی جانباز در راه اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران است و امروز حامی و پشتیبان اصلی چه در داخل و چه در خارج کشور جریان‌های مقاومت بوده و آن‌ها امروز نگاهشان به این فرمانده بزرگ بسیجیان عزیز است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی ما به علم و ایمان برای رشد نهایی و رسیدن به کمال و برای در یک کلمه اجرای قوانین و مقررات الهی و آموزه‌های دینی و قرآنی نیازمند است. اینکه همه بتوانیم با افزایش و رشد علم و تحقیق بیشتر و علم نوآور پاسخگوی مسائل زمان باشد، آینده و شبهات و مسائل لازم را پیش‌بینی کند و برای او جواب پیدا کند، نیاز داریم.

رئیس دستگاه قضا، اظهار کرد: امروز نه تنها نسل جوان ما نیاز به پاسخگویی به برخی شبهات دارد بلکه امروز جوان‌ها و نسل‌های مختلف جهان تشنه معنویت آموزه‌های قرآن هستند. یکی از وظایف مهم همه به خصوص اساتید بسیجی این است که با ایمان و افزایش علم خود و آموختن به دیگران کشور را از لحاظ علمی و علم جدید و نوآور روز به روز به یک درجه بالاتری برسانید.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور بدون علم متکی به ایمان پیشرفت نخواهد کرد، ادامه داد: همه پیشرفت‌هایی که تا به امروز حاصل شده بر اثر علم، ایمان و اساتید متعهد و بسیجی بوده که توانستید با رتبه‌های علمی که در برخی موارد در سطح عالی و خوب هستید، از بسیاری از کشورها پیشی گرفته‌ایم و به برخی از کشورهای پیشتاز در این حوزه‌ها، نزدیک شده‌ایم. این کار بر اثر همت شما و تعلیم و تعلم بوده است و امیدواریم این مسیر کماکان با قدرت و شدت بیشتر ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.