قطر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس در غزه اعلام کرد دوحه در خصوص دستیابی به یک توافق آتش‌بس در غزه خوشبین است و دو طرف به نزدیک‌ترین نقطه برای دستیابی به این توافق رسیده‌اند.

دوحه: به نزدیک‌ترین نقطه برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه رسیده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، در کنفرانسی مطبوعاتی از نزدیک بودن اعلام آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

ماجد الانصاری در این باره گفت: «میانجیگری قطر ب مرحله نهایی و نزدیک‌ترین نقطه برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس رسیده است».

سخنگوی وزارت خارجه قطر در ادامه اضافه کرد: «ما درباره دستیابی به آتش‌بسی که منجر به توقف تبادل آتش‌بس در غزه شود، خوشبین هستیم. در حال حاضر به توافق نهایی آتش‌بس نرسیده‌ایم؛ اما در صورت دستیابی به آن، جزئیات را اعلام خواهیم کرد».

این اظهارات در حالی بیان شده است که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز،‌ صبح امروز (سه‌شنبه)، در اظهاراتی از جریان داشتن مذاکراتی برای تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس در غزه خبر داد.

هنیه در بیانیه‌ای کوتاه که کانال تلگرامی حماس آن را منتشر کرد، اعلام کرد: «جنبش [حماس] پاسخ خود را به برادران در قطر و میانجیگران تحویل داده است و ما به توافق آتش‌بس نزدیک می‌شویم».

تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) نیز اخیرا در گزارشی خبر داد تل‌آویو به توافق تبادل اسرا «چراغ سبز» نشان داده و منتظر پاسخ حماس است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.