مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: الگوی مصرف مشترکان آب خانگی در این شهرستان ماهانه ۱۵ هزار لیتر تعیین شده است که بر این اساس ۷۰ درصد مشترکان خانگی روستایی پرمصرف هستند.

۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار پرمصرف هستند

به گزارش قدس خراسان، حسین ریاضی عصر سه شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: در حوزه شهری این شهرستان می توان گفت که نیمی از مشترکان بیشتر از الگوی مصرف آب مصرف می کنند.

وی اضافه کرد:  الگوی مصرف مشترکان آب خانگی در این شهرستان ماهانه ۱۵ هزار لیتر تعیین شده است که بر این اساس ۷۰ درصد مشترکان خانگی روستایی پرمصرف هستند.

وی گفت: در سال جاری آب آشامیدنی ۱۲ روستای محروم شهرستان با کمک ۶۰ میلیارد ریالی یک نیکوکار و نیز هزینه کرد بخشی از اعتبارات این شرکت تامین شد.برای بهره مندی ساکنان این روستاها ۲۱ هزار و ۷۸۷ متر لوله گذاری در بخش های "روداب" و مرکزی سبزوار انجام شد.

ریاضی اظهار کرد: در راستای جهاد آبرسانی به مناطق روستایی، مجمع خیران آبرسان در سبزوار تشکیل شده است تا تمامی مناطق، زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار گرفته و از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شوند.

سبزوار ۳۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: ساخت مخزن آب شرب یکی از نیازهای این شهر است که امسال بدین منظور ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

ریاضی افزود: اعتبار ساخت این مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی از محل مصوبات سفر سال گذشته رییس‌جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی تامین شده است.

وی تصریح کرد: شهر سبزوار با کمبود حدود ۳۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب مواجه است که با ساخت مخزن جدید، بخشی از مشکل ذخیره سازی آب برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: تمامی جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر سبزوار زیر پوشش شبکه آب هستند و بیش از ۴۹۵ کیلومتر شبکه فاضلاب نیز در این شهر اجرا شده است که بیش از ۹۷ درصد کار فاضلاب این شهر نهایی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.