شهردار تبریز از فنلاند به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی نام برد و گفت: می‌توانیم در حوزه های آب، مدیریت شهری، صنعت و اقتصاد تعاملات زیادی داشته باشیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم.

فنلاند الگوی هوشمندسازی شهری برای تبریز

به گزارش  قدس آنلاین، ، یعقوب هوشیار شهردار تبریز ظهر امروز در دیدار با کاری کاهیلوئوتو سفیر فنلاند در ایران اظهار کرد: حضور سفیر فنلاند در تبریز موجب آغاز ارتباطات با این کشور باشد و گفت: امیدوارم با توجه به ظرفیت‌های مهم کشور فنلاند و ظرفیت‌ها و استعدادهای این کشور، بتوانیم اشتراکات خوبی با این کشور ایجاد کنیم و به خصوص شهر تبریز می‌تواند مرکز این اشتراکات باشد.

وی افزود: تبریز از لحاظ وسعت سومین کلانشهر ایران و به لحاظ تاریخی، دارای تاریخ غنی و پرباری بوده و پنج مرتبه پایتخت ایران شده و در حوزه اقتصادی نیز یکی از قطب‌های اقتصادی ایران در طول تاریخ بوده است.

هوشیار با اشاره به میهمان نوازی مردم تبریز تصریح کرد: همواره پیام صلح را به جهان ارسال کرده‌ایم و امروز از اتفاقاتی که در فلسطین و توسط رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد، نگران هستیم. اتفاقی که در فلسطین رخ می‌دهد، موضوعی فراتر از مذهب، ملیت و کشور است و وظیفه همه ملت‌های آزادیخواه است در این حوزه ورود کرده و از انسانیت و صلح دفاع کنند.

هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشتازی تبریز در حوزه های مختلف مدیریت شهری، گفت: در حوزه مدیریت شهری، تبریز یکی از کلانشهرهای بوده که در حوزه های مخالف پیشتاز است که از آن جمله می توان به حوزه حمل و نقل، ترافیک و هوای پاک اشاره کرد و به تازگی در حوزه شهر هوشمند و آی تی اقدامات جدیدی آغاز شده است.

شهردار تبریز افزود: از توجه شما نسبت به دریاچه ارومیه قدردانم و با توجه به ظرفیت هایی موجود در فنلاند می توانیم در حوزه های مختلف همکاری داشته باشیم چرا که در کشور فنلاند پیشرفت های خوبی در حوزه مدیریت شهری رخ داده است.

وی با اشاره به آغاز فصل جدیدی از فعال سازی دیپلماسی شهری در کلانشهرهای ایران، گفت: امیدوارم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در تبادلات بین مدیریت شهری های دو کشور باشیم. بر اساس سیاستگذاری مدیریت شهری در رابطه با توسعه دیپلماسی شهری، در یک سال گذشته تمام تلاش ما معرفی تبریز در سطح بین المللی و ایجاد فرصت های جدید بوده است.

شهردار تبریز از فنلاند به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی نام برد و افزود: می‌توانیم در حوزه های آب، مدیریت شهری، صنعت و اقتصاد تعاملات زیادی داشته باشیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.