مدیرکل صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) امروز در سخنانی نوار غزه را «خطرناک‌ترین جای جهان برای کودکان» توصیف کرد.

یونیسف نوار غزه را «خطرناک‌ترین جای جهان برای کودکان» خواند

به گزارش قدس آنلاین کاترین راسل، مدیرکل صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) امروز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از نوار غزه به عنوان «خطرناک‌ ترین جای جهان برای کودکان» یاد کرد.

مدیرکل صندوق کودکان ملل متحد در ادامه افزود که «آتش بس بشردوستانه» برای پایان دادن به «کشتار» کافی نیست.

کاترین راسل در این خصوص گفت که «بیش از ۵۳۰۰ کودک» تنها در ۴۶ روز از آغاز تجاوز اشغالگران قدس به نوار غزه کشته شده اند. وی در ادامه این آمار را که به معنای کشته شدن روزانه «۱۱۵ کودک» است، «بی‌سابقه» دانست.

در چهل‌وهفتمین روز از آغاز «طوفان الاقصی»، ارتش رژیم صهیونیستی اعم از جنگنده‌ها و توپخانه این رژیم طی ساعات و بلکه دقایق گذشته مناطق مختلف نوار غزه را دیوانه وار هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت یک نظامی دیگر اذعان و اعلام کرد که دو نظامی دیگر هم به شدت در جریان درگیری های شمال غزه زخمی شده اند.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: ما با موشک تاندوم و آر پی جی ۴جنگ افزار دشمن صهیونیست را در محورهای بیت حانون، غرب بیت لاهیا و اطراف برج شیخ زاید در شمال غزه هدف قرار دادیم.

همچنین سرایا القدس بیان کرد که نیروها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی را در منطقه نتساریم و اطراف کاخ العدل در جنوب غزه هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

طاهر النونو مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس نیز اعلام کرد: از تمامی واسطه‌ها به ویژه مصر و قطر صمیمانه تشکر می‌کنیم. پرواز هواپیماهای اسرائیلی در شمال نوار غزه در جریان آتش‌بس موقت ۶ ساعت در روز متوقف خواهد شد. هنوز زمان اجرای توافق آتش‌بس موقت مشخص نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.