ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از تشکیل ائتلاف متحدان غربی کی‌یف برای تقویت دفاع هوایی این کشور قدردانی کرد.

زلنسکی از تشکیل ائتلاف غربی‌ها برای کمک به دفاع هوایی اوکراین استقبال کرد

به گزارش قدس آنلاین، زلنسکی چهارشنبه شب گفت که این گروه متشکل از ۲۰ کشور است و در جریان دیدار مجاری اعضای «گروه رامشتاین» که نیازهای نظامی اوکراین را بررسی می‌کند، ایجاد شد.

وزارت دفاع آلمان پیشتر در شبکه ایکس از تشکیل این گروه خبر داده بود که برلین و فرانسه نقل اصلی در این ائتلاف هوایی دارند.

زلنسکی اظهار کرد: از همه کشورهایی که به حفاظت بهتر از شهرها و روستاهای ما در مقابل حملات روسیه کمک می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نمی‌توان هر چیزی را علنی کرد اما سپر دفاع هوایی اوکراین هر ماه قوی‌تر می‌شود.

رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین نیز گفت حامیان کی‌یف کمک‌های دیگری نیز در اختیار این کشور قرار می‌دهند؛ از جمله بسته دفاع هوایی آلمان و کمک مالی استونی و هلند به منظور تقویت فناوری جمع‌آوری اطلاعات.

والری زالوژنی فرماند کل ارتش اوکراین که برای اولین بار در نشست رامشتاین شرکت کرده بود، گفت که اوضاع در امتداد جبهه یک هزار کیلومتری جنگ با روسیه «پیچیده اما قابل کنترل است.»

از سوی دیگر، زلنسکی چهارشنبه در پیامی دیگر اعلام کرد که ضد حمله نیروهای نظامی کشورش با فرارسیدن فصل سرما با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

زلنسکی با انتشار پیامی در تلگرام گفت: آب و هوای سرد در شهرهای لیمان، باخموت، دونتسک و آودیوکا نیروهای اوکراین را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی گفت: سرما عملیات نظامی اوکراین را پیچیده کرده و ممکن است درگیری‌ها وارد مرحله فرسایشی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.