معاون علمی و فناوری رییس جمهور در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان گفت: ایران از نظر تولید هوش مصنوعی رتبه ۱۷ دنیا را دارد ولی در کاربرد هوش مصنوعی رتبه ۷۷ جهان هستیم که باید با تحول در این بخش کشور را توسعه دهیم.

رتبه ۱۷ ایران در تولید هوش مصنوعی جهان و ۷۷ در کاربرد آن

به گزارش قدس آنلاین، «روح الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهو امروز در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» گفت : انقلاب صنعتی چهارم در پارادایم خاصی شکل گرفت که اینترنت اشیا و رباتیک و … توسعه پیدا کرد، البته همه اینها در بستر هوش مصنوعی شکل گرفت؛ این پارادایم وقتی جدی گرفته شد که هوش مصنوعی رشد جهش گونه پیدا کرد و توانستیم ذخیره اطلاعات بالایی داشته باشیم.

فیروزآبادی افزود: رشد مصنوعی در حال بازتعریف ارتباطات انسان با جهان است که انقلابی در زندگی و حیات بشر است.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: ویژگی تکنولوژی آن است که بیرون انسان قوی ولی درون انسان ضعیف است و بازوان و ماهیچه های انسان ضعیف می شود؛ همین حالت را شبکه های اجتماعی با انسان کرد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: تکنولوژی زندگی انسان ها را سازگار نکرد بلکه ضعیف کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: هوش مصنوعی قرار است به جای انسان کنترل و طراحی و نظارت کند؛ کمتر ار ۱۰ سال آینده تمام کارهای دنیا مانند ساخت و ساز و هواپیما و … را هوش مصنوعی می سازد.

دهقانی فیروزآبادی نیروی انسانی توانمند را یکی از ظرفیت های خوب کشور دانست و اظهار داشت : ما منابع زیادی برای سرمایه گذاری در کشورمان نداریم و باید با کمک هوش مصنوعی برای ارتقاء بهره وری تلاش کنیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه از نظر تولید هوش مصنوعی رتبه ۱۷ دنیا را داریم ولی از کاربرد هوش مصنوعی رتبه ۷۷ جهان هستیم، افزود: باید ظرف ۲ تا سه سال آینده اتفاق بزرگی در هوش مصنوعی ایران رقم بزنیم

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری چنین رویدادهایی منجر به اتفاقات هماهنگ و یکپارچه در دسترسی کشور به فضای هوش مصنوعی شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.