مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه بیمه سلامت فرزندان کارکنان دولت تا قبل از این فقط تا ۱۸ سالگی تمدید اعتبار می شد، از افزایش ۴ ساله تمدید بیمه سلامت این افراد خبر داد.

اعتبار بیمه سلامت فرزندان کارکنان دولت تا ۲۲ سالگی تمدید می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت بهداشت، جمشید شایان‌فر افزود: اعتبار بیمه سلامت برای فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان تا پیش از این فقط تا ۱۸ سالگی تمدید اعتبار می‌شد. با رویکرد جدید این اعتبار تا ۴ سال بیشتر یعنی تا ۲۲ سالگی فرزندان کارکنان دولت و بازنشستگان تمدید می‌ شود.

وی با بیان اینکه شاغلان و بازنشستگان نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان ندارند، به انجام تمدید اعتبار به صورت بر خط اشاره کرد و گفت: در جهت تسهیل خدمات برای بیمه شدگان تمدید اعتبار سایر افراد هم ۴ ماهه تمدید می‌شود و این اعتبار هم نیاز به مراجعه حضوری ندارد.

مدیر کل بیمه گری بیمه سلامت ادامه داد: فرزندان دختر پس از ۲۲ سالگی از نظر ازدواج، بررسی می‌شوند و می‌توانند پس از ۲۲ سال با تماس با سامانه ۱۶۶۶ از جزییات ادامه بیمه سلامت خود مطلع شوند. همچنین فرزندان پسر نیز پس از ۲۲ سالگی، از نظر تحصیل و ازدواج، بررسی می‌شوند و با مراجعه به سامانه ۱۶۶۶ و حتی مراجعه حضوری بیمه خود را تمدید کنند.

شایان فر گفت: اگر فردی از شمول بیمه خود خارج می شود از بیمه گذار یا بیمه شده در خواست داریم به ما اطلاع دهد تا در خصوص معوقات یا حق بیمه بررسی و مشکلی پیش نیاید. تمام بیمه شدگان با وارد کردن کد دستوری #۱۶۶۶* می توانند از وضعیت بیمه سلامت خود مطلع شوند.

وی با بیان اینکه برررسی دهک افراد در این خصوص برای کارکنان دولت، مورد نیاز نیست، ادامه داد: تمدید اعتبار بیمه فرزندان کارکنان دولت از چند روز قبل به ما ابلاغ شده است و از تاریخ ۲۷ آبان ماه لازم الاجراست.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.