۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
کد خبر: 938907

امام جمعه مه‌ولات گفت: بسیج یک تفکر و فرهنگ است و نیاز است که بسیجی بصیرت داشته باشد.

بسیج یک تفکر و فرهنگ است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام حسین زاهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مه‌ولات با اشاره به اهمیت موضوع تفکر، تدبر و تعقل، اظهار کرد: وجه تمایز بشر با سایر موجودات در داشتن عقل است و اگر انسان‌ها مکلف به انجام اعمال هستند به دلیل داشتن عقل است و اگر از این نعمت به درستی استفاده نکنیم، دچار انحراف می‌شویم.

امام جمعه مه‌ولات با بیان اینکه خداوند نعمت بی‌بدلیل عقل را در وجود انسان نهادینه کرده که به رشد و تعالی برسد، افزود: متأسفانه عده‌ای به دلایلی از جمله لجبازی از این نعمت در زندگی استفاده نمی‌کنند و این را بدانید که زندگی بدون عقلانیت یعنی زندگی بدون انسانیت است.

وی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی انسان را به رشد و تعالی می‌رساند، افزود: بسیج یک فرهنگ است و می‌تواند در مقابل مستکبران عالم ایستادگی کند.

زاهدی ادامه داد: همانطور که حضرت آقا توصیه کردند، بسیجیان بسیجی بمانند و آنچه مهم و حائز اهمیت است، بسیجی ماندن است و باید مراقب باشیم که جنگ ادراکی دشمن در ما تأثیر نگذارد و کسی که در این مسیر قرار گرفته است باید بصیرت داشته و با خودسازی در وسط معرکه بماند.

امام جمعه مه‌ولات با تاکید بر اینکه مظلومیت مردم فلسطین که با اقتدار ایستادگی می‌کنند، نباید به فراموشی سپرده شود؛ خاطرنشان کرد: مقاومت مردم فلسطین و ثمره خون شهدای مظلوم غزه و فلسطین، پایان ظلم و استکبار جهانی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.