به همت جمعیت هلال احمر بردسکن و حوزه مقاومت بسیج ادارات و بنیادشهید و امور ایثارگران بردسکن مراسم یادبود چهلمین سالگرد شهید امدادگر سید احمد موسوی در بردسکن گرامی داشته شد.

مراسم یادبود شهید امدادگر سید احمد موسوی در بردسکن

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام مصوری محرم، امام جمعه موقت شهرستان بردسکن در مراسم یادبود شهید امدادگر سید احمد موسوی ضمن گرامی داشت هفته بسیج به جایگاه و مقام شهید و شهادت بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید کرد.

امام جمعه موقت شهرستان بردسکن با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا مایه خیر و برکت جامعه هستند، افزود: وظیفه ماست همواره خانواده‌های معظم شهدا را مورد تکریم قرار دهیم.

وی شهادت را بالاترین مقام ایمان دانست و افزود: شهدا از قبل دعوت شده خدا بودند و پس از شهادت به بالاترین درجه ایمان رسیده اند و هیچ مقامی از شهادت بالاتر نیست.

امام جمعه موقت بردسکن با بیان اینکه بردسکن روی خط زلزله قرار گرفته است و بزرگترین گسل کشور به نام درونه در این شهرستان قرار گرفته است از هلال احمر استان خواست نسبت به تامین نیرو و تجهیزات امدادی به شعبه جمعیت هلال احمر بردسکن اهتمام جدی داشته باشد.

در این مراسم سید مسعود هدایتی، معاون جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری  یادواره شهید سید احمد موسوی از شهدای امدادگر دوران ۸ سال دفاع مقدس افزود: شهدای امدادگر از شهدای مظلوم دفاع مقدس هستند چرا که این عزیزان همواره در خط مقدم بودند و در تمامی عملیات‌ها حضور داشتند و به مجروحین خدمت نسبت به مداوای آن‌ها اقدام می‌کردند ولی متاسفانه کمتر از شهدای امدادگر یاد می‌شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: شهرستان بردسکن اولین شهرستان استان و کشور بود که یادواره شهید امدادگر سید احمد موسوی را برگزار کرد و خوشبختانه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بردسکن نیز به نام همین شهید مزین شده است.

وی از برگزاری اولین یادواره شهدای امدادگر استان خراسان رضوی در ۲۹ آذر ماه خبر داد و افزود دوازدهم اردیبهشت ماه سال آینده نیز کنگره بزرگداشت شهدای امدادگر کشور به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

هدایتی از پیگیری‌های جمعیت هلال احمر با سپاه امام رضا و بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای تدفین شهید گمنام در جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این مکاتبات نتیجه داد و پایان این ماه هم زمان با تشییع دیگر شهدای گمنام در استان یک شهید گمنام نیز در جمعیت هلال احمر استان تدفین خواهد شد.

معاون جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی آرامش و امنیت امروز کشور را مرهون و مدیون خون مطهر شهدا دانست و افزود: یاد و خاطره شهدا باید همواره سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

وی با گرامی داشته هفته بسیج افزود: امروز با تفکر بسیجی جبهه مقاومت توانست در یک نبرد ۴۷ روزه پوزه رژیم صهیونیستی را به خاک بمالد و تن به آتش بس دهد.

در ابتدای این مراسم حسن جوان، رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن ضمن تقدیر و تشکر از حضور روسای ادارات به ویژه خانواده شهید سید احمد موسوی گفت: یکی از برنامه‌های جمعیت هلال احمر توجه به حوزه شهید و شهادت و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا است که بر آن شدیم اولین مراسم یادبود شهید سید احمد موسوی را که از شهدای امدادگر بردسکن بودند و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای به نام این شهید مزین است، چهلمین سالگرد این شهید را در گرامی داشت هفته بسیج برگزار کنیم.

در پایان این مراسم عکس شهید که روی شاسی طراحی شده بود به خانواده‌اش اهدا شد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.