مسؤول دبیرخانه طرح ملی یاس گفت: در راستای اجرای طرح ملی یاس تا کنون ۲۲ هزار نفر در خانه‌های هلال کشور آموزش‌های امدادی و غیرامدادی را فراگرفته‌اند و در تیم‌های یاس سامان‌دهی شده‌اند.

بهره‌مندی بیش از ۲۲ هزار نفر در کشور از طرح ملی یاس

به گزارش قدس آنلاین،  رقیه حاجی‌پور بعدازظهر امروز در همایش طرح ملی یاس که در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: هدف اصلی اجرای طرح یاران آسیب‌پذیر افزایش تاب‌آوری، توانمندسازی و هویت‌بخشی به دختران است.

مسؤول دبیرخانه طرح ملی یاس ادامه داد: این طرح که با هدف توانمندسازی و آمادگی دختران در برخورد با حوادث یا بلایای طبیعی اجرا می‌شود در پنج گروه فرمانده‌هان، مردم‌یاران، کارآفرینان، دادرسان و امور رسانه‌ای طبقه‌بندی می‌شوند.

وی افزود: جامعه هدف این طرح دختران ۲۵ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد هستند که با توجه به میزان توانمندی و علاقه‌مندی آموزش داده می‌شوند.

حاجی‌پور ضافه کرد: آموزش‌های پایه هلال‌ احمر ۲۲ ساعته شامل امداد و کمک‌های اولیه است که تا کنون بیش از ۲۲ هزار نفر در کشور این دوره را گذرانده‌اند و در تیم‌های یاس سامان‌دهی شده‌اند.

وی با توجه به نقش دختران در هویت‌بخشی به جامعه و نقش‌آفرینی در خانواده و محل کار و تحصیل، عنوان کرد: طرح یاس یک طرح مشترک بین کمیته امداد و جمعیت هلال اهمر است و با هدف افزایش تاب‌آوری و توانمندسازی به دختران جامعه در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.