مسئول ارتباطات یونیسف روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت آنچه کودکان به طور خاص زیر آوار و به طور کلی در نوار غزه تجربه می‌کنند، وحشتناک است.

یونیسف: شرایط کودکان زیر آوار در غزه وحشتناک است

به گزارش قدس آنلاین، مسئول ارتباطات در یونیسف تاکید کرد که ارسال سوخت ه غزه باید همین الان صورت بگیرد تا کسانی که زیر آوار گیر کرده‌اند به خصوص کودکان خارج شوند.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «آنچه کودکان به طور خاص زیر آوار و به طور کلی در نوار غزه تجربه می‌کنند، وحشتناک است».

این مقام یونیسف تاکید کرد: «باید خشونت‌هایی که در غزه شاهد آن بودیم از راه آتش بس کام متوقف شود».

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز گذشته (به وقت محلی) اجرایی شده است.

شامگاه روز گذشته نیز ۳۹ زن و کودک اسیر فلسطینی و در مقابل ۱۳ اسیر اسرائیلی، آزاد شدند. هچنین به گفته ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، ۱۰ شهروند تایلندی و یک شهروند فلیپینی که در میان اسرا بودند، شب گذشته آزاد شدند.

بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

در همین حال صدها نفر از ساکنان شهر غزه که به خان یونس و رفح گریخته بودند در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند، هرچند شهر غزه بیشتر به یک ویرانه تبدیل شده است؛ همزمان کامیون‌های حامل سوخت و مواد غذایی از روز گذشته در حال ورود به غزه هستند.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.