مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: برای نسل جدید کتابخانه‌های عمومی، بخش‌ها و خدماتی تعریف شده تا مرکزی برای رشد فکری، فرهنگی و تعاملات فرهنگی باشند.

کتابخانه‌های نسل جدید مرکزی برای رشد فکری و تعاملات فرهنگی هستند

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان امروز، چهارم آذرماه در آیین بازگشایی سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه باقرالعلوم(ع) قاسم‌آباد خواف اظهار کرد: برای ایران قوی باید ایران دانا را محقق کرد و راه تحقق این مهم از مسیر ایران کتاب‌خوان می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی، امروز در حال عبور از مسیر نسل جدید خود مبنی بر ارائه خدمات کتابخانه‌ای، فرهنگی و آموزشی هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تأکید کرد: در نسل جدید کتابخانه‌های عمومی بخش‌ها و خدمات جدیدی تعریف شده تا به مرکزی برای رشد فکری، فرهنگی و تعاملات فرهنگی تبدیل شوند.

سبزیان با بیان اینکه کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) در قالب ۴۰ بخش به ارائه بالغ‌بر ۱۰۰ خدمت فرهنگی نوین می‌پردازد، اظهار کرد: یکی از این بخش‌های نوین، بخش کودک است که بر خلاف حالت سنتی کتابخانه‌ها در آن به جای برقراری سکوت، تلاش بر آن است تا با صدای بلند از کتاب صحبت شود.

وی همچنین گفت: در این کتابخانه تلاش کرده‌ایم تا در راستای رفع نیازهای دانشی افراد با نیازهای خاص اعم از نابینایان، ناشنوایان و ... نیز گامی مؤثر برداریم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: از این سالن اجتماعات و آمفی تئاتر کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری استفاده بهینه شود.

وی همچنین بر توجه به وفادارترین مخاطبین کتابخانه‌های عمومی، کودکان و نوجوانان و رفع نیازهای دانشی و اطلاعاتی آنان تأکید کرد.

سبزیان در ادامه پیشنهاد کرد: برای انتخاب نام سالن اجتماعات کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) از نام شهدای بخش زوزن بهره ببرید.

فرماندار شهرستان خواف در ادامه مراسم ضمن تقدیر از اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: با توجه به آمار جمعیتی شهر قاسم‌آباد و بخش زوزن وجود مکانی همچون آمفی تئاتر کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شهرستان خواف برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیار ضروری است.

مهدی عباسپور، اظهار امیدواری کرد: از این امکان برای ترویج اعتلای فرهنگ عمومی و رشد دانایی و آگاهی مردم استفاده بهینه شود.

وی غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای و حرکت مؤثر در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در گرو توجه بیشتر مسئولین استانی و شهرستانی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.