مسئول رسانه خراسان رضوی گفت: سعی داریم با یک حرکت جمعی و جبهه ای روی محورهایی که در جشنواره اعلام می شود توسط فعالان رسانه تمرکز صورت گیرد.

جشنواره ابوذر قصد دارد نگاهی جمعی میان فعالان رسانه به وجود بیاورد

به گزارش قدس خراسان، مهدی شاد، اظهار کرد: یکی از اقدامات ما در مجموعه بسیج رسانه استان خراسان رضوی جشنواره ابوذر است. این جشنواره ویژه فعالان رسانه های رسمی در خراسان رضوی برگزار می‌شود. این جشنواره سابقه ای هفت دوره ای دارد که ما در دوره هفتم آن قرار داریم. فعالان رسانه برای این جشنواره تا انتهای آذرماه فرصت ارسال آثار دارند و در بهمن اختتامیه برگزار می شود.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: نگاه ما در این جشنواره این است که یک کار تخصصی در خصوص محورها به وجود بیاید. سعی داریم با یک حرکت جمعی و جبهه ای روی محورهایی که در جشنواره اعلام می شود توسط فعالان رسانه تمرکز صورت گیرد.

شاد ادامه داد: برنامه دیگر ما، قرارگاه رسانه استان است. در این قرارگاه میزبان سی مدیر رسانه استان هستیم و در مورد موضوعاتی که درگیر آن هستیم صحبت می شود. در هر نشست از مسئول اجرایی مربوطه نیز دعوت صورت می‌گیرد. از منظر حوزه افکار عمومی سعی داریم مدیران رسانه و مسئولان اجرایی نکات مورد نظر یکدیگر را بشنوند و دو طرف به هم کمک کنند.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: بحث دیگری که در حال پیگیری آن هستیم؛ آکادمی آموزشی شیوه است. این مجموعه برای شناسایی نیروهایی جوان حوزه رسانه است. هدف ما از این مجموعه کادرسازی نیروی انسانی برای کارهای رسانه ای است. دوره های مختلف این مجموعه با نهادهای گوناگون برگزار می شود. هر دوره نیز با مجموعه هایی که ظرفیت نیروی انسانی دارد تعامل شکل می گیرد و اجرا می شود.

وی تصریح کرد: دوره هایی که در آکادمی شیوه برگزار می شود مختص شیوه و فرم خبرنگاری و روزنامه نگاری نیست بلکه دوره های مبانی اندیشه ای تاریخ معاصر و جریان شناسی و نظریات رسانه توسط اساتید در دوره ها آموزش داده می شود.

شاد ادامه داد: قرار است ناظر به مسئله انتخابات و امیدبخشی به جامعه میان رسانه ها و دستگاه های اجرایی تعامل شکل بگیرد. در رابطه با این موضوع ما در خدمت مدیران روابط عمومی دستگاه ها بودیم و همچنین با جناب استاندار نیز جلسه برگزار کردیم. در هفته بسیج هم جلسات مدیران رسانه ها را ترتیب دادیم.

وی افزود: در مجموعه بسیج رسانه به ۱۶ اقدام راهبردی و اساسی دستگاه های اجرایی رسیده ایم که قرار هست رسانه های استان خراسان رضوی به تولید محتوا در این خصوص بپردازند. در فاز بعدی هم تصمیم داریم محتوای تولید شده را با ابزاری که دسترس مان است در اختیار مردم قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.