فرمانده انتظامی شهرستان زبرخان گفت: فردی که با وعده ثبت نام در دانشگاه‌های معتبر اقدام به کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

کلاهبردار ۲۷۳ میلیارد ریالی در زبرخان دستگیر شد

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ رضا علیزاده اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان زبرخان و ارائه شکوائیه خود مبنی بر اینکه از طریق فضای مجازی با فردی آشنا شده و نامبرده با ترفند ثبت نام در دانشگاه و قول مساعد مبنی بر اینکه فرزند شاکی در دانشگاه معتبر و با رشته دلخواه قبول خواهد شد اقدام به کلاهبرداری از وی کرده بود، پیگیری این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا و اطلاعات شهرستان زبرخان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شاکی از طریق شماره حسابی که کلاهبردار در اختیار وی گذاشته مبلغ ۲۷۳ میلیارد ریال به حساب نامبرده واریز کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری‌های دقیق و اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا، متهم در شهر تهران شناسایی و با اخذ نیابت قضائی، ماموران جهت اطلاعات و دستگیری وی به شهر تهران اعزام شدند.

سرهنگ علیزاده گفت: ماموران پلیس فتا و اطلاعات با استفاده از روش های پلیسی در یک اقدام غافلگیرانه منزل و مخفیگاه متهم را در یکی از محلات شهر تهران شناسایی و در بازرسی از منزل و مخفیگاه وی مقداری طلا و جواهرات و اشیاء گران قیمت از جمله تابلو فرش‌های نفیس، ۲ دستگاه خودرو گران قیمت، ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه لپ تاپ و یک دستگاه کارت خوان بانکی کشف و ضبط کردند.

وی گفت: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و در تحقیقات اولیه مشخص شد نامبرده از طریق شماره حساب‌های مختلف از تعداد ٤٠ نفر شهروند در نقاط مختلف کشور به همین شیوه اقدام به کلاهبرداری کرده است و متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی خود با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زبرخان در پایان از کلیه شهروندان خواست با دقت و هوشیاری توصیه‌های پلیس را سرلوحه فعالیت مجازی خود قرار داده و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای سایبر با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹٦۳۸۰ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.