معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری سوگواره «یاس نبوی» ویژه ایام فاطمیه اول و دوم در ۶۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

میزبانی ۶۰ بقعه متبرکه لرستان از سوگواره یاس نبوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده امروز پنجم آذرماه در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: برنامه‌هایی به همین مناسبت در بقاع متبرکه استان لرستان اجرا می‌شود که از جمله آنها می‌توان به سوگواره «یاس نبوی» شامل عزاداری، زیارت عاشورا، روضه‌خوانی و سخنرانی اشاره کرد که به میزبانی ۶۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اعزام مبلغ به بقاع متبرکه، روستاها و مدارس نیز درخواست‌هایی به قم و سازمان اوقاف داده‌ایم، اضافه کرد: در نظر داریم بین ۶۰ تا ۷۰ مبلغ شامل مبلغان اعزامی از قم و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مبلغان بومی استان را برای اجرای برنامه‌های ویژه دهه اول و دوم فاطمیه به بقاع متبرکه، امامزادگان،  مدارس و مساجد اعزام کنیم.

عباس‌زاده با بیان اینکه در سایر بقاع متبرکه استان لرستان نیز در ایام فاطمیه اول و دوم برنامه‌های عزاداری و سوگواری برپاست که تمرکز برنامه‌ها بیشتر بر روی فاطمیه دوم است، به اهمیت و ضرورت ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه به‌ویژه در بین بانوان اشاره کرد و افزود: در حدیث قدسی آمده است: «ای پیامبر اگر تو نبودی افلاک را نمی‌آفریدم و اگر علی نبود تو (پیامبراکرم(ص)) را نمی‌آفریدم و اگر فاطمه نبود تو(پیامبر) و علی را نمی‌آفریدم» که از این حدیث نتیجه گرفته می‌شود خداوند متعال همه هستی را به‌خاطر وجود حضرت فاطمه زهرا(س) آفریده است.

وی از حضرت فاطمه زهرا(س) به‌عنوان الگویی کامل برای بشریت یاد کرد و گفت: زن مسلمان و شیعه باید الگویش حضرت فاطمه زهرا(س) باشد و در همسرداری، تربیت فرزند و دفاع از امامت و ولایت از این بانوی بزرگوار الگوگیری کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه حضرت زهرای مرضیه بهترین الگو در عبادت و بندگی است و فرهنگ فاطمی فرهنگ ایثار است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروز دشمن هجمه خود بر علیه حجاب و عفاف و زن مسلمان و عفیفه را به کار گرفته است ضرورت دارد بانوان جامعه اسلامی با حفظ حجاب و الگوگیری از سیره فاطمی مطالبه‌گر باشند و اجازه ندهند دشمنان نسبت به مقدسات و احکام اسلامی دهن‌کجی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.