وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به شدت از اظهارات نخست وزیر ایرلند درباره اسیر اسرائیلی-ایرلندی در غزه که اخیرا توسط حماس آزاد شده، انتقاد کردند.

لفظی که خشم صهیونیست‌ها از نخست وزیر ایرلند را به همراه داشت

به گزارش قدس آنلاین، «امیلی هَند» یکی از اُسرایی بود که در چارچوب توافق حماس و رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس غزه، آزاد شده است.

«لئو وردکار» نخست وزیر ایرلند روز گذشته بیانیه‌ای درباره آزادی این شهروند ایرلندی-اسرائیلی صادر و از آزادی وی ابراز خرسندی کرد. وی در بیانیه  خود از امیلی هند، به عنوان فردی که چند هفته است که مفقود شده بود یاد کرد.

به کارگیری لفظ مفقود شده برای امیلی هند به شدت از سوی مقامات رژیم صهیونیستی با انتقاد گسترده همراه شده است.

«الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت از وردکار انتقاد کرد.

وی در سخنانی خطاب به نخست وزیر ایرلند گفت: «به نظر می‌رسد که شما جهت نمای اخلاقی خود را گم کرده‌اید و باید به واقعیت بازگردید».

کوهن افزود: «امیلی هند مفقود نشده بود بلکه از سوی سازمانی تروریستی که بدتر از داعش بوده ربوده شده بود».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «تو تلاش داری تا به تروریسم مشروعیت ببخشی و آن را عادی سازی کنی. ننگ بر تو».

مخالفت با رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان غرب طی هفته‌های گذشته با افزایش شدیدی همراه بوده است و در بسیاری از کشورهای اروپایی علیه جنایت‌های وحشتناک این رژیم در نوار غزه تظاهرات‌های گسترده‌ای برگزار شده است.

پس از هفت هفته حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، آتش‌بس انسانی در غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون سه مرحله از تبادل اسرا با کمک نیروهای صلیب سرخ اجرا شده است.

ساعتی پیش نیز گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که در چارچوب آتش‌بس انسانی و در راستای مرحله سوم تبادل اسرا، ۱۳ اسیر اسرائیلی، سه اسیر تایلندی و یک اسیر روسی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

تبادل گروه دوم اسرای صهیونیستی با اسرای فلسطینی در ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته به وقت محلی انجام شد.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.