در نشست تعاملی بین مدیران، اعضای هیات مدیره و عوامل اجرایی دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی با معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور و گروه های حسابرسی این نهاد نظارتی، مسائل و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مسائل و مشکلات دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در دیوان محاسبات کشور

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست که به میزبانی دیوان محاسبات کشور برگزار شد، محسن برزوزاده با اشاره به اهمیت وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه متولی در اداره امور حمل‌ونقل زمینی، دریایی و هوایی و همچنین سیاست گذاری در بخش زمین و مسکن، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسات تعاملی، کمک به رفع موانع موجود با ارائه راهکارهای قانونی برای دستگاه ها است.

معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور افزود: بخش زیادی از مشکلات موجود به ناترازی ها در منابع و مصارف بر می گردد و باید با در نظر گرفتن سیاست های مالی و پولی مناسب به دنبال گره گشایی در عرصه های مختلف به ویژه طرح نهضت ملی مسکن باشیم.

وی با تاکید بر شفاف سازی و ایجاد انضباط مالی تاکید کرد: برای جلوگیری از انحراف های مالی نیازمند نظام برنامه ریزی و بودجه ای با ساز و کار مالی مشخص هستیم و دستگاه های اجرایی باید این مهم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

برزوزاده خاطرنشان کرد: رویکرد جدید دیوان محاسبات به عنوان نهاد عالی نظارتی در کنار امور حسابرسی، آسیب شناسی وضع موجود و ارائه نقشه راه برای رفع مشکلات از طریق راه های قانونی است و در این زمینه نیز آماده تعامل و همکاری با نهادهای مختلف اجرایی هستیم.

براساس این گزارش، در این نشست حاضران در جلسه ضمن بیان مسائل و مشکلات دستگاه های اجرایی تابعه وزارت راه و شهرسازی در بخش های مختلف از جمله مسکن، فرودگاه، راهداری، حمل و نقل جاده ای و... از ابتکار عمل دیوان محاسبات کشور در برگزاری جلسات تعاملی به منظور شناسایی مسائل و مشکلات قدردانی کرده و خواستار کمک به رفع موانع موجود شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.