وزیر دفاع روسیه فاش کرد، یک سامانه پدافند هوایی مشترک بین روسیه و جمهوری‌های برآمده از شوروی سابق که اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی را تشکیل می‌دهند، تولید شده اما این سامانه در هیچ سندی منعکس نشده است.

رونمایی روسیه از سپر دفاع هوایی سازمان پیمان امنیت جمعی

به گزارش قدس آنلاین، این ائتلاف نظامی که از سال ۲۰۰۲ تاکنون برقرار بوده، هم‌اکنون شامل ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «روسیا ۲۴» گفت: «در حقیقت یک چنین سامانه پدافند هوایی مشترکی در سطح دوجانبه ایجاد شده است.»

او توضیح داد: «ما بر سر این پدافند، توافق را با هر یک از کشورها، با ارمنستان، با قزاقستان، با قرقیزستان، با تاجیکستان و صد البته با بلاروس داریم.»

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد، این سامانه پدافند ضد هوایی به خوبی مجهز  بوده و دارای سخت‌افزارهای مناسب است. او اظهار کرد: «ما به صورت دوره‌ای برای کار با آن مانورهایی را برگزار می‌کنیم و آن را در شرایط آماده برای جنگ حفظ می‌کنیم.»

شویگو اضافه کرد: «چنانچه لازم شود که ما در اسناد به موجودیت این سامانه رسمیت ببخشیم، این کار را خواهیم کرد.»

چند روز پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد مسکو در چارچوب تلاش برای ایجاد یک سپر دفاع هوایی مشترک با اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی دو واحد از سامانه دفاع هوایی اس-۳۰۰ را که شامل هشت پرتابگر است، به تاجیکستان فرستاد.

پوتین تاکید کرد: «به طور کلی ما آماده‌ایم به این همکاری مرتبط با سازمان پیمان امنیت جمعی ادامه دهیم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.