مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی از صدور ۲۰۵ هزار سند مالکیت در استان خراسان رضوی طی ۸ ماه نخست امسال خبر داد.

صدور ۲۰۵هزار سند مالکیت در استان خراسان رضوی 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی، سید مرتضی مولوی پور از صدور ۲۰۵ هزار و ۲۰ سند مالکیت در ۸ ماهه منتهی به آبان ماه در استان خبر داد و گفت: قریب به ۴۷ درصد اسناد مالکیت صادره شامل ۹۶ هزار و ۸۹۹ برگ سند مربوط به شهرستان مشهد است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به اولویت‌های سازمانی در حوزه صدور اسناد مالکیت برای املاک و اراضی فاقد سند رسمی از رشد ۲۴ درصدی در این حوزه خبر داد و افزود: در ۸ ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۵۵۵ سند مالکیت برای اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی استان صادر شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد در سال جاری  ۹ هزار و ۴۹۹ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این میزان برای ۶ هزار و ۸۴ پرونده رای مثبت صادر شده است که نشان از به نتیجه رسیدن ۷۰ درصد از درخواست های ارسالی و صدور سند رسمی برای اراضی قولنامه ای و فاقد سند در استان است.

مولوی‌پور صدور اسناد اراضی کشاورزی را یکی دیگر از اولویت‌های سازمان در سال جاری بر شمرد که با صدور ۴ هزار و ۷۲۵ سند مالکیت برای بیش از ۱۰۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در ۸ ماهه نخست سال جاری در حال انجام است و تاکنون قریب به ۶۲ درصد از کل اراضی کشاورزی استان سند دار شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی ضمن دعوت از کشاورزان و مالکین اراضی کشاورزی جهت دریافت اسناد تک برگ اراضی کشاورزی خود، بر رایگان بودن هزینه‌های نقشه برداری و تشکیل پرونده برای دریافت اسناد مالکیت حدنگار در سال جاری تاکید کرد.

وی صدور ۴ هزار و ۷۲۵ سند مالکیت برای املاک و اراضی دولتی با رشد ۴۵ درصدی و نیز ۲ هزار و ۵۰۸ سند مالکیت وقفی برای موقوفات استان را از دیگر اقدامات ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در ۸ ماهه منتهی به آبان ماه امسال برشمرد. 

گفتنی است؛ اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۴ مشهد با ۲۱ هزار و ۹۵۴ سند مالکیت صادره بیشترین تعداد سند مالکیت صادره استان در ۸ ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.