رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: با تأیید شورای ترافیک استان فارس طرح تردد مکانی و زمانی ناوگان بار در این شهر به سه محدوده قرمز، زرد و سبز تقسیم می‌شود.

چراغ قرمز تردد ناوگان حمل بار در کلانشهر شیراز روشن شد

به گزارش قدس آنلاین، آرش نعمتی روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: شیراز اولین کلان‌شهر کشور است که تردد ناوگان بار را به صورت کاملاً هوشمند اجرا می‌کند.

وی، شرط ورود و خروج خودروهای باری از محدوده قرمز (هسته مرکزی و پرتردد شهر) را ساماندهی خودروی باری و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال از شهرداری عنوان کرد.

نعمتی، هسته مرکزی شهر را محدوده و نقاط پرتردد (منطقه تاریخی-فرهنگی و بخشی از مناطق یک و ۳ شهرداری شیراز) معرفی و بیان کرد: این طرح در ابتدا به ‌صورت ارشادی و سپس اعمال قانون از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و پلاک خوان که در ۶۴ نقطه از مبادی ورودی و خروجی محدوده قرمز نصب شده، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح، تردد خودروهای خدماتی، امدادی و انتظامی آزاد است، هدف از اجرای این طرح را تسهیل عبور و مرور و باز کردن گره‌های ترافیکی ناشی از تردد و توقف خودرهای باری دانست و گفت: زمان‌بندی تردد خودروهای باری در محدوده قرمز براساس شیوه‌نامه و مصوبه شورای شهر اجرا خواهد شد.

نعمتی در ادامه از رانندگان خودروهای باری که ساکن یا شاغل در محدوده قرمز طرح هستند، خواست تا به سامانه بخش خوداظهاری، مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات درخواستی برای تسهیل ورود و خروج از محدوده اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز در خصوص سایر امکانات این سامانه به ساماندهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال خودروهای باری بدون مراجعه حضوری به سازمان اشاره کرد.

نعمتی با تأکید بر اینکه شرط ورود و خروج خودروهای باری از محدوده قرمز طرح تردد مکانی و زمانی، ساماندهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال است، گفت: مالکین خودروهای باری که قصد تردد در محدوده ذکر شده را دارند باید حتماً تا قبل از اجرای طرح در هفته حمل و نقل (۲۶ آذرماه) برای ساماندهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.