فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه سپاه از طرح‌های نخبگان حمایت می‌کند،گفت: از ظرفیت سپاه و بسیج برای ارائه خدمات به نخبگان و قهرمانان استفاده خواهیم کرد.

سپاه از طرح‌های نخبگان کردستان حمایت می‌کند/ به جوانان نخبه نگاه ویژه داریم

به گزارش قدس آنلاین، سردار امان‌الله گشتاسبی شامگاه دوشنبه در نشست با نخبگان و فناوران استان کردستان، کسب رتبه‌های جهانی توسط ورزشکاران کردستانی، خلاقیت و ابتکار در حوزه‌های مختلف توسط شرکت‌های دانش بنیان را نشان از پویایی و توانمندی جوانان این مرز و بوم دانست و اظهار داشت: از ظرفیت سپاه و بسیج برای ارائه خدمات به نخبگان و قهرمانان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سپاه از طرح‌های نخبگان حمایت می‌کند، افزود: ما باید برای رسیدن به خودکفایی در بسیاری از زمینه‌ها نگاه حمایتی به جوانان نخبه استان کردستان داشته باشیم، بنابراین در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه سپاه و دولت نگاه ویژه‌ای به نخبگان دارد، گفت: نگاه انقلابی و انجام کارهای بزرگ توسط نخبگان موجب پیشرفت روز افزون کشور خواهد شد، بنابراین شناسایی و پیگیری حل مشکلات این عزیزان در جامعه در دستور کارمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اقتدار کشور در بسیاری از عرصه‌ها، حاصل نگاه جهادی و عزم ملی است، تصریح کرد: سپاه از زمانی که شکل گرفته خدمات و کارکردهای زیادی انجام داده و پس از دفاع مقدس در دوران سازندگی، علم و فناوری، دوران  مقابله با ویروس کرونا، رزمایش‌های کمک‌های مؤمنانه و امروزه اقدامات محرومیت‌زدایی و مردم‌داری در کنار برقراری و تأمین امنیت پایدار کارنامه‌ زرینی بر جای گذاشته است‌.

گشتاسبی از اعلام آمادگی برای همکاری با بنیاد ملی نخبگان در جهت پیگیری و رفع مشکلات نخبگان خبر داد و ابراز داشت: همه امکانات، ظرفیت‌ها و جانمان را در راه خدمت به جامعه به‌کار خواهیم گرفت.

وعده تأمین زمین برای شرکت‌های دانش‌بنیان

حسن عسکری، فرماندار سنندج هم با توجه به مشکل تأمین زمین برای شرکت‌های دانش بنیان قول داد ۱۰۰ واحد ۲۰۰ متری در شهرک صنعتی شماره ۴ سنندج برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تأمین شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی شهرک ۷ هکتاری دانش‌بنیان سنندج، گفت: در سال آینده سعی می‌کنیم با افتتاح این شهرک مشکلات واحدهای صنعتی کوچک دانش‌بنیان را تا حدی مرتفع کنیم.

فرماندار سنندج درباره موانع اداری اعطای تسهیلات به واحدهای فناور نیز توضیح داد: تمام تلاش ما در کردستان، کاهش و تسهیل سازوکارهای اداری است و در این راستا با بانک‌های عامل در رابطه با اعطای تسهیلات به واحدهای فناور، رایزنی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

عسکری با بیان اینکه دولت اهتمام جدی برای جذب نخبگان دارد و در این راستا تعداد زیادی از نخبگان به زودی جذب دستگاه‌های اجرایی خواهند شد، قول داد که با احصاء نیازهای دستگاه‌های اجرایی استان، آنها را مکلف به تأمین این نیازها اعم از فناوری و محصولات از طریق واحدهای فناور و دانش‌بنیان کند.

فعالیت ۱۶۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در کردستان

بابک سوری رئیس پارک علم و فناوری کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ نخبه علمی در کردستان وجود دارد، بر حمایت بیشتر از این قشر در جهت بهبود مسائل مربوط به جامعه تأکید کرد.

وی از فعالیت ۱۶۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف در کردستان خبر داد و گفت: در پارک علم و فناوری واحدهای فناور محصولات خدماتی و قابل فروش را ارائه داده و برخی از واحدها در محیط کارگاهی در شرکت شهرک‌ها صنعتی فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان از برنامه‌ریزی برای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک از ۳۹ شرکت در سال گذشته به ۵۰ شرکت تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: بیش از ۳۰درصد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارند، حوزه‌های کشاورزی، صنایع تولیدی و معادن و فرآوری محصولات معدنی در استان جای کار دارند و می‌طلبد مسئولان توجه ویژه‌ای به این حوزه‌ها داشته باشند.

سوری خواستار توجه بیشتر مسئولان به نخبگان شد و یادآور شد: حمایت از نخبگان موجب توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

دغدغه نخبگان

در این نشست نخبگان استان کردستان نیز به ارائه نقطه نظرات و دغدغه‌های خود پرداخته و درخواست تأمین زمین برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را داشتند. در پایان همچنین شرکت پیشگامان فرایند دانش، با هدف حمایت از تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.