سفارت تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس به‌رغم هشدارهای مکرر سفیر این کشور، برای چهارمین بار از زمان آغاز جنگ در غزه مورد حمله عناصر طرفدار رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

تداوم حملات به سفارت فلسطین در لندن

به گزارش قدس آنلاین، این موضوع به گفته مقامات سفارت فلسطین به پلیس گزارش شده اما تاکنون تحولی صورت نگرفته است. دیوید لمی وزیر خارجه کابینه در سایه دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از بی‌تفاوتی دولت لندن در این زمینه انتقاد و تصریح کرد که این نمایندگی سیاسی به رغم تمام تهدیدها، حملات و خرابکاری‌های صورت گرفته، از حمایت دیپلماتیک برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه رفتار دولت انگلیس صحیح نیست، خاطر نشان کرد: دیپلمات‌ها بیش از هر زمان دیگری باید بتوانند آزادانه و امن فعالیت کنند.

او همچنین در نامه‌ای مشترک با یووت کوپر وزیر کشور کابینه در سایه (حزب کارگر)، خطاب به دیوید کامرون و جیمز کلورلی وزرای خارجه و کشور انگلیس یادآور شد که سفارت فلسطین بارها خواستار افزایش تدابیر امنیتی در اطراف سفارت شده و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز این موضوع را مستقیماً با نخست‌وزیر مطرح کرده اما هنوز هیچ حمایتی صورت نگرفته است.

نویسندگان این نامه تصریح کردند که سفارت فلسطین در انگلیس باید بتواند کار خود را فارغ از تهدید، ارعاب و خشونت انجام دهد و ما عمیقاً نگران هستیم که افزایش حملات اخیر در ماموریت این مکان دیپلماتیک اخلال ایجاد کند.

لمی و کوپر با تاکید بر اینکه هیچ ساختمان دیپلماتیکی نباید مورد حمله قرار گیرد، عنوان کردند: ما از دولت می‌خواهیم که از طریق همکاری با فرماندهی حفاظت از اماکن دیپلماتیک پلیس مطمئن شود که سطح مناسبی از حفاظت به سفارت فلسطین ارائه می‌شود تا بتواند در این زمان بسیار حساس به کار دیپلماتیک خود ادامه دهد.

وزارت خارجه فلسطین ماه گذشته با صدور بیانیه‌ای از دولت لندن خواست که از حریم سفارت و دیپلمات‌های فلسطینی در این کشور در چارچوب کنوانسیون وین حفاظت کند. در این بیانیه آمده است: دولت فلسطین، بریتانیا را مسئول امنیت سفیر فلسطین، کارکنان و اماکن نمایندگی فلسطین در لندن می‌داند و خواستار ارائه حمایت دیپلماتیک کامل است.

سفارت فلسطین هم هفته پیش در بیانیه‌ای، نوشت: ما مجدداً از دولت بریتانیا می‌خواهیم که اقدامات فوری برای تضمین امنیت و ایمنی سفارت، سفیر و کارکنان آن را به‌عمل آورد.

دولت انگلیس در سال ۲۰۱۱ میلادی جایگاه هیات فلسطینی در این کشور را به دفتر نمایندگی سیاسی ارتقاء داد و آدرس آن را به فهرست اماکن دیپلماتیک وزارت خارجه اضافه کرد با این حال این نمایندگی و کارکنان آن از حمایت دیپلماتیک برخوردار نیستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.