بخشی از عرصه های جنگلی منطقه دوهزار تنکابن معروف به " ملج مالانگاه " روز یکشنبه هفته جاری آتش گرفت که به گفته مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران این آتش سوزی بامداد امروز سه شنبه مهار شد.

آتش سوزی جنگل تنکابن پس از ۴۸ ساعت مهار شد

به گزارش قدس آنلاین،  این آتش سوزی در ارتفاع یک هزار و ۷۰۰ متری از سطح دریا در منطقه ای سخت گذر و صخره‌ای رخ داد و اگرچه تاکنون آمار صحیح و واقعی از سطح آتش سوزی و خسارت به عرصه از سوی مسوولان منابع طبیعی گزارش نشده، اما در مدت یادشده به طور کامل مهار شد.

برابر گزارش ها، در مهار این آتش افزون بر چندین عملیات پرواز ۲ فروند بالگرد، دست کم ۴۰۰ نفر هم اعم از نیروهای یگان حفاظت، بسیج، سپاه، دهیاران، شوراها، هلال احمر و محیط زیست، افراد کوهنورد و طبیعت گرد با بهره گیری از همه امکانات اطفای حریق همکاری داشته و پای کار آمدند.

مهرداد خزایی پول مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر روز سه شنبه گفت : این آتش بامداد امروز حوالی مهار شده اگرچه بارندگی شب گذشته هم کمک کرد اما نباید زحمات شبانه روزی گروه های اعزامی و پیگیری مسوولان امر به ویره فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در منطقه برای مهار آتش چشم پوشی کرد.

وی اظهار کرد : اگرچه آتش به طور کامل مهار شده و بارندگی و برف هم در ارتفاعات بالادست جنگلی گزارش شده منتهی با این وجود پنج گروه اعم از نیروهای یگان حفاظت، بسیج و سپاه و افراد طبیعت گرد همچنان در این عرصه حضور دارند تا پس از اطمینان کامل از خاموش بودن جنگل منطقه را ترک کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر درادامه آمار منتشر شده در شبکه های اجتماعی به ویژه کانال های تلگرامی در مورد سطح آتش سطح جنگل های این منطقه را غیرواقعی و براساس حدس و گمان دانست و گفت : به زودی با استفاده از سیستم ماهواره ای و زمینی آمار دقیق و جامع از میزان سطح آتش سوزی جنگل ها، تعداد درختان سوخته شده و نیز خسارتی که به خاک این حادثه وارد کرده در اختیار رسانه ها قرار خواهد

حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن حدود ۱۶۰ هزار هکتار عرصه مرتعی و جنگلی زیر پوشش دارد.

مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.