سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افزایش مصرف ۹ درصدی گاز گفت: مصرف گاز در بخش خانگی حدود ۳۰ میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

افزایش ۹ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه

به گزارش قدس آنلاین، سعید عقلی سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه در روزهای اخیر در بخش‌های خانگی تجاری و صنایع غیر عمده افزایش ۳۰ میلیون متر مکعبی گاز وجود داشته است، گفت: افزایش مصرف گاز در بخش خانگی حدود ۳۰ میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که با محدودیت‌های اعمال شده برای صنایع آیا کمبود گاز در بخش خانگی جبران می‌شود گفت: در حال حاضر هیچ محدودیتی وجود ندارد و ما گاز را در بخش‌ها جا به جا می‌کنیم به عبارتی هم اکنون نیروگاه‌ها از گاز استفاده می‌کنند اما سیمانی‌ها باید از سوخت دوم استفاده کنند.

به گفته عقلی محدودیت‌های ایجاد شده به معنای آن است که ما این میزان گاز را از بخشی به بخش دیگر انتقال می‌دهیم یعنی از بخش نیروگاهی به بخش مردمی و صنایع غیر عمده انتقال پیدا می‌کند.

سرپرست دیسپچینگ شرکت ملی گاز خاطر نشان کرد: صنایع غیر عمده هم در حال استفاده از گاز هستند و بخش پتروشیمی‌ها در کمترین میزان مصرف قرار می‌گیرند که با این حال تولید خود را ادامه می‌دهند.

عقلی در رابطه با ناترازی گاز خاطر نشان کرد: مسأله‌ای به نام کسری گاز وجود ندارد بلکه مسئله سبد نامناسب سوخت در کشور است که وابستگی به گاز را افزایش می‌دهد، به عبارتی وابستگی برق به گاز منجر به ناترازی می‌شود.

وی توضیح داد: خوراکی که فولادی‌ها دریافت می‌کنند ۴۳ میلیون متر مکعب است و در کنار آن برای تأمین برق فولادی‌ها ۲۸ میلیون متر مکعب گاز لازم است که در مجموع به ۸۰ میلیون متر مکعب می‌رسد. بنابراین نمی‌توان کسری و ناترازی گاز در نظر گرفت و باید برق سوخت‌های دیگر را جایگزین گاز کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.