فرماندار مشهد گفت: مشهد با کمبود ۲ هزار کلاس درس روبه‌روست و با طرحی که در نظر گرفتیم ۴۰۰ کلاس درس در مشهد افتتاح خواهد شد که بخشی از کمبودها را جبران خواهد کرد.  

ساخت ۴۰۰ کلاس درس در مشهد تا پایان اردیبهشت  

به گزارش قدس خراسان، صبح روز سه‌شنبه هفتم آبان ماه، دومین هفته از هفته‌های افتتاح مدارس در مشهد رقم خورد. این اتفاق که از دو هفته پیش با اعلام فرماندار در مشهد شروع شد، این بار با افتتاح مدرسه‌ای در روستای کشف و کلنگ زنی مدرسه‌ای دیگر در تپه سلام ادامه پیدا کرد.  

رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان در افتتاحیه دبستان ۱۲ کلاسه فاطمه پورسیداقایی که به نام خیر آن نامگذاری شده است گفت: تبادکان یکی از نقاطی است که احتیاج جدی به مدرسه دارد و با افتتاح این مدرسه در هر شیفت، دانش‌آموزان در ۱۲ کلاس ساماندهی می‌شوند.   

محمدحسین عبداللهی گفت: این مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان و با همت خیر مدرسه‌ساز، سرکار خانم پورسیداقایی. سازمان نوسازی مدارس ساخته شده است.  

پس از آن مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم که با زحمات خیرین و  مسولان، همانطور که مردم این منطقه آرامش گرفتند، دغدغه‌ مردم دیگر مناطق نیز کمتر بشود و بتوانیم در این راستا تفاهم‌نامه‌های بیشتری را حل کنیم.  

امیر شوشتری ادامه داد: ما اطمینان خاطر داریم با برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته، اعتبارات ساخت حداقل ۴ هزار کلاس را حداکثر تا بعد از عید نوروز محقق کرده و بهره‌برداری از این تعداد کلاس را برای سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی خواهیم کرد. 

فرماندار مشهد در مراسم افتتاح این مدرسه مطرح کرد: خوشحالیم که توانستیم به همت خیرین یکی از مشکلات زیرساختی مشهد را حل کنیم. ما هم حتی فکرش را هم نمی‌کردیم که بتوانیم در این مسیر موفق شویم و هر هفته یک مدرسه را افتتاح کنیم. اما امروز جهل ما به علم تبدیل شد و دیدیم که اگر ما بخواهیم و مردم پای کار باشند، اتفاق می‌افتد.  

محسن داوری افزود: برای تحقق این نهضت همه پای کار آمدند. زمانی که خیران و سازمان نوسازی مدارس پای کار آمده بود، زمین نداشتیم و بنیاد مسکن مشکلات را حل کرد. اگر ساختمان ساخته می‌شد و مشکل انشعابات آب، برق یا گاز داشتیم، دستگاه‌ها به کمک می‌آمدند و جهادگونه عمل می‌کردند.  

وی تاکید کرد: به زودی خواهیم گفت که شاخص‌ سرانه آموزشی ما که جزو بحرانی‌ترین حوزه‌ها بود به همت مردم تغییر کرده است. سه‌شنبه به سه‌شنبه مدرسه افتتاح می‌کنیم تا این سرانه عوض شود. هر سه شنبه در کنار افتتاح، کلنگ ساخت یک مدرسه دیگر هم زده می‌شود. همه پای کار آمدند تا این مساله مهم زیرساختی کشور حل شود و بتوانیم به مساله تربیت و پرورش دانش‌آموزان بپردازیم.  

پس از آن آیین کلنگ‌زنی یک دبستان ۶ کلاسه نیز در تپه سلام، با حضور فرماندار و دیگر مدیران برگزار شد.  

داوری در این مراسم، ضمن تقدیر از خیرینی که زمین و اموال خود را برای ساخت این مدرسه صرف کردند گفت: امروز مردان جهادی سازوکار اداری را کنار گذاشتند و مشکلات این زمین را برطرف کردند. دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز کمک کردند و با تمام قوا پای کار آمدند تا ساخت این مدرسه آغاز شود.  

وی بیان کرد: توقع داریم این مدرسه تا مردادماه سال آینده افتتاح شود تا دانش آموزان بتوانند در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در آن شروع به درس خواندن کنند.  

فرماندار مشهد در جمع خبرنگاران مطرح کرد: ما در بخشی از شهرستان مشهد که جمعیت بالایی دارد سرانه آموزشی بسیار پایینی داریم و به همین خاطر دانش آموزان در مدارس چندشیفته تحصیل می‌کردند که مشکلاتی به همراه دارد. از این رو باید یک نهضت مدرسه سازی آغاز می‌شد.  

داوری گفت: از بهمن ماه سال گذشته جلساتی برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید در این زمینه تحولات اساسی ایجاد کنیم. سه مشکل انسجام سازی، زمین و ساخت مدارس پیش روی ما بود که با انسجامی که اتفاق افتاد مسائل برطرف شد و امروز به دنبال این هستیم که با افتتاح هفتگی مدارس، شاخصی را که در شان شهر مشهد نبود را ارتقا ببخشیم.  امیدواریم این روند تا پایان شهریور نیز ادامه پیدا کند، اگرچه برنامه ریزی‌های ما تا پایان اردیبهشت سال آینده است.  

وی با تاکید بر اینکه مشهد با کمبود ۲ هزار کلاس درس روبه‌روست گفت: با طرحی که در نظر گرفتیم ۴۰۰ کلاس درس در مشهد افتتاح خواهد شد که بخشی از کمبودها را جبران خواهد کرد.  

سه‌شنبه‌های افتتاح مدارس از سی‌ام آبان ماه در مشهد آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.