رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۹۲ نوزاد از ابتدای امسال تا کنون در ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه متولد شده‌اند.

۹۲ نوزاد در ماموریت‌های اورژانس مشهد متولد شده‌اند

به گزارش قدس خراسان، علی یزدانی اظهار کرد: طی این بازه زمانی سه هزار و ۳۸ ماموریت مرتبط با زنان و زایمان، مشکلات بارداری و اورژانس زنان و مشکلات حین بارداری، اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام و خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سال گذشته نیز در ۲ هزار و ۵۰۰ ماموریت مرتبط با مشکلات زنان و زایمان، پرسنل اورژانس ۱۱۵ علاوه بر خدمات‌رسانی و انتقال مادران باردار به مراکز درمانی و کمک به تسهیل زایمان در مناطق روستایی و صعب العبور و جاده‌های استان موجب نجات مادران و نوزادان شدند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ و در ماموریت‌های فوریتهای پزشکی که با تشخیص اولیه زنان و زایمان بوده، تعداد ١٢٢ نوزاد در آمبولانس اورژانس١١۵ و پیش از رسیدن به بیمارستان متولد شدند.

یزدانی افزود: ماموریت‌های مرتبط با مادران باردار و تسهیل زایمان جز ماموریت‌های ویژه اورژانس پیش بیمارستانی در کشور محسوب شده و پرسنل اورژانس توانسته‌اند با ارتقای مهارت‌های علمی و عملی خود نقش مهمی را در کاهش موارد مرگ و میر مادران باردار و نجات جان نوزادان ایفا کنند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در مسیر ارتقای سلامت مادران یکی از برنامه‌های مهم در سازمان اورژانس کشور آموزش زنان به عنوان تکنسین فوریت‌های پزشکی در مقطع کارشناسی و به کارگیری در تعدادی از پایگاه‌های اورژانس ١١۵ است.

وی گفت: یکی از مهمترین عوامل موفقیت در ماموریت‌های حوزه زنان و زایمان اورژانس ۱۱۵ مشهد، توانمندسازی و افزایش سطح علمی پرسنل با برگزاری منظم دوره‌های‌های علمی و مهارتی و نیز ارسال دستورالعمل‌های تخصصی و تحویل تجهیزات پزشکی مناسب است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.