عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اهمیت اصلاح یارانه افراد پرمصرف گازی در بخش خانگی گفت: .در شرایطی که ما منابع کافی برای سرمایه گذاری در میادین نفت و گاز نداریم و توسعه ظرفیت های استخراج گاز با سرعت وجود ندارد و هزینه براست دلیلی ندارد که به افراد پرمصرف یارانه پرداخت کنیم.

وقتی منابع کافی برای توسعه میادین نفت و گاز نداریم دلیلی ندارد که به افراد پرمصرف یارانه پرداخت کنیم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با قدس بر تعرفه گذاری پلکانی پرمصرف ها تاکید کرد و گفت: قیمت بالای انرژی برای پرمصرف ها منجر به اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی آن می شود.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضع بد ناترازی انرژی در کشور گفت: هدر رفت انرژی موضوع مهم و قابل توجهی است چرا که آمار و ارقام مسئله ناترازی را نشان می دهد و این موضوع می تواند به نابودی منابع منجر شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بهینه سازی مصرف در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: وسایل گاز سوز خانگی تاثیر قابل توجهی در مصرف گاز دارد متاسفانه در این خصوص نوسازی صورت نگرفته و این موجب هدررفت انرژی می شود.استفاده از پنجره های دو جداره برای جلوگیری از هدررفت انرژی گاز موثر است و در این خصوص وزارت نفت باید اقدام جدی کند تا بخاری های قدیمی در خانه ها حذف شوند و بخاری های نو جایگزین شوند اینگونه شاهد ۲۰ درصد صرفه جویی در این حوزه هستیم.

قادری نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت اصلاح یارانه افراد پرمصرف گازی در بخش خانگی گفت: موضوع مهم دیگر صرفه جویی خانواده ها و تعرفه گذاری پلکانی پرمصرف هاست. بدون شک قیمت گذاری پلکانی می تواند کمک کند. در شرایطی که ما منابع کافی برای سرمایه گذاری در میادین نفت و گاز نداریم و توسعه ظرفیت های استخراج گاز با سرعت وجود ندارد و هزینه براست دلیلی هم ندارد که به افراد پرمصرف یارانه پرداخت کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه گاز واحدهای صنعتی و پتروشیمی قطع شود و هزینه های هنگفتی متحمل می شوند. طبیعتا همه باید ملزم به رعایت الگوی مصرف باشند.

این نماینده در پایان تاکید کرد: پرمصرف ها بدلیل دریافت انرژی با قیمت پایین و یارانه تلاشی برای حفظ انرژی نمی کنند پس بدون شک اجرای طرح تعرفه گذاری پلکانی با هدف اصلاح الگوی مصرف بهترین راهکار برای بهینه سازی مصرف است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.