معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از بارش برف در جاده‌های کوهستانی استان خبر داد و افزود: محورهای مواصلاتی بالادست گلستان لغزنده است.

جاده‌های کوهستانی گلستان سفیدپوش شد/ پرهیز از سفرهای غیرضروری

به گزارش قدس آنلاین، سلیم اصغری عصر سه‌شنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران، آخرین وضعیت جاده‌های گلستان پس از ورود سامانه سرد و بارشی به استان را تشریح و اظهار کرد: در پی ورود سامانه سرد و بارشی به نوار شمالی کشور، شاهد بارش‌ها به صورت باران در مناطق پایین دست و برف در مناطق بالادست استان هستیم.

وی با بیان این‌که بر اثر بارش‌های امروز و ریزش برف در ارتفاعات، محورهای ارتباطی به خصوص محورهای کوهستانی گلستان لغزنده است، ادامه داد: از زمان آغاز بارش، اکیپ‌های راهداری به طور متناوب در حال گشت زنی در محورها و تلاش برای جلوگیری از مسدود شدن جاده‌ها هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با تأکید بر این‌که کاربران جاده‌های استان هنگام رانندگی باید نهایت احتیاط را به دلیل لغزندگی جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی داشته باشند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بارش‌های امروز تا به این لحظه شرایط بحرانی را برای محورهای استان ایجاد نکرده است.

وی به همراه داشتن زنجیر چرخ، تجهیزات زمستانی و پر بودن باک خودروها از سوخت برای تردد در محورهای کوهستانی را از الزامات سفر دانست و اضافه کرد: سامانه ۱۴۱ نیز به طور شبانه روزی آماده ارائه اطلاعات جاده‌ای به هم استانی‌هاست.

این مقام مسئول اضافه کرد: استان گلستان ۵۲۵۰ کیلومتر انواع راه دارد که ۱۷۰۰ کیلومتر آن برف گیر و کوهستانی است.

در پی ورود سامانه سرد و بارشی به استان گلستان، شاهد بارندگی گاهی همراه با رگبار، رعد و برق، بارش برف پراکنده در مناطق مرتفع کوهستانی، تگرگ، گرد و غبار، مه غلیظ، وزش باد نسبتاً شدید و گاهاً شدید، کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای دما هستیم.

فعالیت این سامانه صبح چهارشنبه هشت آذر ماه پایان می‌یابد و اقصی نقاط استان گلستان با شدت و ضعف تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.