عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که پس از آتش‌بس، جنگ در غزه ادامه خواهد یافت و این رژیم گزینه‌ دیگری در برابر خود ندارد.

گانتز: گزینه‌ای جز ادامه جنگ در غزه نداریم

به گزارش قدس آنلاین، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه بر ادامه جنگ پس از پایان آتش‌بس موقت در نوار غزه تاکید کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «جنگ پس از پایان آتش‌بس از سر گرفته می‌شود و کابینه جنگ یکپارچه بوده و گزینه دیگری در برابر خود نداریم».

پیشتر نیز «هرتصی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود که از آتش‌بس برای آمادگی و تکمیل طرح‌های جنگ در راستای نابودی حماس استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه سخنانش مدعی شد: «خواستار بازگشت ساکنان شمال غزه به وضعیت امنیتی بهتر و استقرار بیشتر هستیم».

هالیوی اضافه کرد: «ارتش و بخش اطلاعات در روز هفتم اکتبر شکست خوردند اما در حال حاضر نباید مشغول آن شویم».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۴۵۰۰ غیرنظامی منجر شده است. 

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «ما در مرزهای شمالی فقط به دفاع نمی‌پردازیم بلکه بر اساس ارزیابی‌هایمان به عملیات نیز می‌پردازیم».

وی افزود: «ارتش آماده ادامه جنگ بوده و از زمان بوجود آمده برای تقویت آمادگی و طرح‌های عملیاتی استفاده می‌کنیم».

از ابتدای برقراری آتش بس در غزه تا امروز که پنج روز می‌گذرد رژیم صهیونیستی ۱۵۰ فلسطینی را در قبال ۶۹ اسرائیلی آزاد کرده است. از این تعداد ۱۱۹ زندانی فلسطینی کودک و ۳۱ نفر از آنها زن هستند.  

بنا به اعلام باشگاه زندانی فلسطینی و همچنین آمارهای مقامات اسرائیلی، ۳۳ زندانی فلسطینی روز دوشنبه آزاد شدند که ۳۰ نفر از آنها کودک و زیر ۱۸ سال سن داشتند.

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.