سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که تلاشها در قطر برای حصولی توافقی ادامه دارد که شامل آزادی همه ربوده‌شدگان در غزه و زندانیان امنیتی فلسطین است.

ادعای رسانه اسرائیلی: توافق جدید، شامل آزادی همه اسرای طرفین خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که مذاکرات در قطر، در راستای حصول یک توافق جدید آتش‌بس در غزه است.

این رسانه صهیونیست همچنین گفت که توافق جدید، شامل «آزادی همه ربوده‌شدگان در غزه از جمله سربازان است».

به ادعای این نهاد اسرائیلی، بر اساس این توافق، رژیم صهیونیستی نیز باید تمامی زندانیان امنیتی فلسطینی در بند خود را آزاد کند.

روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز هم امروز به نقل از منابع مطلع خبر داد که مذاکرات کنونی در قطر درباره جنگ غزه، بر روی دسته بعدی گروگان‌ها متمرکز است که می‌تواند نشان دهنده تبلور توافق جدیدی باشد.

منابع مطلع از برنامه دیدار «ویلیام بِرنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با «دیوید بارنیع» رئیس سازمان جاسوسی رژیم موقت صهیونیستی خبر دادند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از منابع مطلع در دولت آمریکا گزارش داد که رئیس سیا امروز در سفری محرمانه به قطر رفته تا در آنجا با رئیس موساد به‌صورت مخفیانه دیداری داشته باشد.

طبق این گزارش،‌ برنز قرار است با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه و نخست‌وزیر قطر نیز دیدار داشته باشد تا با دو طرف به جمع‌بندی برای توافق بزرگتر بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در غزه برسد.

این منابع به واشنگتن‌پست گفتند که رئیس سیا قصد دارد در جریان سفر به قطر، چشم‌انداز تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حماس را تقویت کند تا شامل نظامیان صهیونیست نیز بشود.

بر این اساس، برنز همچنین به دنبال مجاب کردن حماس برای آزادی فوری آمریکایی‌های اسیرشده و تمدید وقفه بشردوستانه در جنگ نوار غزه است.

پایگاه خبری آکسیوس هم شامگاه امروز نقل از یک مقام صهیونیستی خبر داد در صورتی که حماس هر روز ۱۰ اسیر را آزاد کند، این رژیم آماده تمدید ۹ روزه آتش‌بس است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.