در حالی که عضو شورای عالی بورس از واریز ۵۰ درصد سود سهام عدالت تا آخر آذر خبر داد، اما مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: هنوز ۹ شرکت سرمایه‌پذیر، سود سهام عدالت را به ما پرداخت نکرده اند.

۹ شرکت سرمایه‌پذیر سود سهام عدالت را واریز نکردند

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که بهمن عبداللهی عضو شورای عالی بورس از واریز ۵۰ درصد سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال قبل تا آخر آذرماه جاری خبرداد، اما محمد باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی امروز گفت: هنوز ۹ شرکت سرمایه‌پذیر، سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال قبل خود را واریز نکرده اند.

محمد باغستاتی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مورد آخرین وضیعت توزیع سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر گفت: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با شرکت‌های سرمایه‌پذیر مبنی بر واریز سود سهام عدالت، اما همچنان تعداد ۹ شرکت‌ کماکان سود مشمولان سهام عدالت را به حساب‌ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز نکرده‌اند.

این در حالی است که تاکنون ۱۰ شرکت سود سهام عدالت را به طور کامل واریز و ۱۰ شرکت نیز بخشی از این سود را واریز کرده‌اند.

در مجموع تا به امروز ۳۳ درصد از کل سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز شده و در صورتی که هر چه سریع‌تر سایر مبالغ به حساب‌های این شرکت واریز شود، سود سهام عدالت مشمولان به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در پایان با بیان این که بنا داریم در صورت دریافت بخشی از این سود، طی دو مرحله سود را تا پایان سال به حساب دارندگان سهام عدالت واریز کنیم، اضافه کرد: تلاش می‌شود امسال همانند سال گذشته همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام عدالت شرکت‌های بورسی و فرابورسی، سود شرکت‌های غیربورسی را هم به حساب سهامداران سهام عدالت واریز کنیم.

به گزارش فارس سهامداران عدالت ۴۹ میلیون نفر هستند که عمدتا سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی دارند که قرار است تا آخر ماه جاری بیش از ۶۰۰ هزارتومان به عنوان نیمی از سود سهام عدالت مربوط به سال قبل برایشان واریز شود، بقیه سودها تا پایان سال دریافت و واریز می شود.

عده ای از مشمولان ، سهام به ارزش اسمی ۱ میلیون تومان و برخی هم سهام عدالت به ارزش ۴۸۰ هزار تومان دارند که به تناسب میزان سهام خود سود کمتر یا بیشتر دریافت خواهند کرد.

۴۹ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت مانند سایر شرکتها طبق قانون تجارت موظف بودند تا آخر تیرماه امسال مجمع خود برای سال مالی ۱۴۰۱ را برگزار کنند و اگر سودی تصویب شود، تا ۸ ماه بعد یعنی آخر اسفند سال جاری سود خود را به سهامداران از جمله مشمولان سهام عدالت پرداخت کنند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.