میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار و با او درباره جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس و اوضاع بشردوستانه نوار غزه گفت‌وگو کرد.

مقام های ایرانی و روس اوضاع غزه را بررسی کردند

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری تاس دیشب (۷ آذر) به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه نوشت که در دیدار و گفت‌وگوی دیروز بوگدانوف و جلالی طرفین بطور مفصل در مورد وضعیت فعلی در منطقه درگیری حماس و رژیم صهیونیستی تبادل‌نظر کرده و اوضاع انسانی در نوار غزه را نیز مورد توجه ویژه قرار دادند.

این دو مقام همچنین تعداد دیگری از موضوع‌های مهم خاورمیانه را نیز مورد بررسی قرار دادند.

سفیر ایران در روسیه پیشتر با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز دیدار کرده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه از این دیدار آمده است: طرفین درباره همکاری‌های روسیه و ایران در چارچوب توافق جامع قدرت‌های هسته‌ای جهان با ایران (برجام) و مشکلات پیش روی این توافق، قدرت‌های نوظهور اقتصادی جهان (بریکس) و همچنین تعدادی دیگر از مشکلات کنونی بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

ریابکوف با اشاره به پیوستن ایران به سازمان‌های همکاری‌های بین‌المللی شانگهای و بریکس گفت: مسکو از روند ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران استقبال می‌کند.

الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه نیز ۶ آذر در دیدار با این دیپلمات ایرانیُ گفت‌وگوهای منظم بین مقام‌های عالی تهران و مسکو را اعتمادآمیز توصیف کرد و اظهار داشت: دولت روسیه مصمم به تقویت همه‌جانبه روابط با ایران است.

گفتنی است؛ نوواک روز دوشنبه در دیدار با سفیر کشورمان در روسیه، روابط دو کشور را پویا، در حال گسترش و در سطح عالی ارزیابی کرد.

سفیر ایران در روسیه نیز در این دیدار گفت: طی یک سال گذشته همکاری‌های دو کشور وارد فاز جدیدی شده است که توسعه همکاری‌های بین استانی از مشخصه‌های آن است.

کاظم جلالی با اشاره به رفت‌وآمد هیات‌های اقتصادی دو کشور اعلام کرد که سفر فعالان بخش خصوصی طی ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته که نشان دهنده علاقه طرفین به توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری است.

در پایان این ملاقات، الکساندر نوواک که ریاست طرف روسی کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه و ایران را برعهده دارد، ابراز امیدواری کرد که کمیسیون مشترک طی سال جاری شمسی برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.