در پی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر تمایل حماس و رژیم اشغالگر برای امضای یک توافق آتش‌بس بلند مدت، وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی تهدید به انحلال کابینه این رژیم کرد.

وزیر تندرو تهدید به سرنگونی کابینه نتانیاهو کرد

به گزارش قدس آنلاین، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تهدید کرد که در صورت امضای توافق آتش‌بس بلند مدت میان رژیم اشغالگر و جنبش حماس کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را منحل خواهد کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، بن گویر در پیامی کوتاه در ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: «توقف جنگ مساوی است با انحلال کابینه».

در همین راستا، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی نیز در پیامی در واکنش به پیام «جاکی حوجی»، مفسر امور عربی رادیو ارتش رژیم اشغالگر در پلتفرم ایکس نوشت: توقف جنگ در ازای آزادی تمامی گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) در غزه «طرحی برای نابودی اسرائیل» است.

حوجی در این باره نوشته بود: به زودی پیشنهادی به کابینه اسرائیل و اسرائیلی‌ها داده خواهد شد که شامل آزادی تمامی «گروگان‌ها» از جمله نظامیان در ازای پایان دادن به جنگ است.

اسموتریچ در واکنش به این پیام تاکید کرد: چنین چیزی به هیچ وجه مطرح نیست و ما تا پیروزی و نابودی حماس ادامه خواهیم داد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که سه‌شنبه گزارش‌هایی مبنی بر مذاکرات برای انعقاد یک توافقنامه جدید برای «آتش‌بس بلند» منتشر شد؛ توافقی که شامل آزادی همه اسرای صهیونیست در نوار غزه، از جمله سربازان، و آزادی تعداد زیادی از اسرای فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی و جنبش حماس شامگاه دوشنبه با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا بر سر تمدید دو روزه آتش‌بس توافق کردند که امروز در صورت عدم تمدید به پایان خواهد رسید.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر صهیونیست، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد. تا بدین لحظه چهار گروه از اسرای فلسطینی و صهیونیستی میان جنبش حماس و رژیم اشغالگر تبادل شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.