رئیس بهزیستی چالوس با ابراز نگرانی از افزایش مصرف ماده مخدر گل و کارتن خواب‌ها در این شهرستان، گفت: این امر نیازمند توجه و حساسیت بیشتر خانواده‌ها است.

هشدار بهزیستی چالوس درباره افزایش کارتن‌خواب‌ها

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حاج نوروزی امروز در نشست تخصصی با خبرنگاران با اشاره به اینکه بهزیستی با وجود خدمات زیادی که به جامعه هدف خود می‌دهد اما این خدمات چندان دیده نمی‌شود، اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و درمان بازتوانی معتادان و زنان بی‌سرپرست با بکارگیری اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به جامعه هدف سرویس ارائه می‌شود.

 وی با تاکید بر مشارکت عمومی و کمک خیرین در جهت ارائه خدمات بهتر به افراد تحت پوشش و جامعه هدف، گفت:  آنچه به عنوان اعتبار دولتی اختصاص می‌یابد کافی و جوابگو نیست و نیاز است خیرین به بهزیستی کمک کنند.

رئیس بهزیستی چالوس با تاکید بر اینکه همه تلاش مجموعه بهزیستی چالوس بر این است تا آسیب‌ها را کاهش یابد تا چهره شهر در مقابل سایر شهرها آسیب نبیند و این امر با اطلاع رسانی به جامعه هدف میسر می‌شود، افزود: رسانه‌ها کمک کنند جامعه هدف خود را شناسایی کنیم تا با توانمندسازی بتوانند روی پای خود بایستند.

حاج نوروزی با تأکید بر اینکه پیشگیری از معلولیت از برنامه‌های اساسی و مهم است که در این راستا دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود، یادآور شد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد فعالیت گسترده‌ای چه در سطح مدارس و چه سایر حوزه‌ها صورت می‌گیرد اما متأسفانه علیرغم این تلاش‌ها مصرف گل در بین دختران و کارتن خواب‌ها بسیار زیاد شده است که نیازمند توجه بیشتر خانواده‌ها و مدیران است تا این حساسیت در بین خانواده‌ها افزایش یابد.

هشدار رییس بهزیستی چالوس نسبت به افزایش کارتن‌خواب‌ها در شهر

وی ادامه داد: اعتیاد خصوصا اعتیاد به گل وابستگی و آسیب‌های جدی را به همراه دارد.

این مسئول با بیان اینکه ۲۵۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی چالوس قرار دارند و خدمات مختلف دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۰۰ زن سرپرست خانوار هستند.

حاج نوروزی هم چنین با بیان این‌که در چالوس یک مرکز اقامتی ترک اعتیاد با ظرفیت ۴۰ نفره تحت نظر بهزیستی فعالیت دارد، متذکر شد: دو مرکز ترک اعتیاد در هچیرود فعالیت دارد که از بهزیستی مجوز ندارد و زیر نظر پلیس مواد مخدر و دستگاه قضا است.

حاج نوروزی با ابراز نگرانی از افزایش کودکان اوتیسمی در چالوس گفت: یک مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر در چالوس فعالیت دارد که غرب استان را پوشش می‌دهد.

در ادامه کارشناس اورژانس اجتماعی شهرستان چالوس نیز اظهار کرد: خط ۱۲۳ مستقیم به مرکز استان وصل است و نسبت به آسیب‌های اجتماعی مانند کودک و همسر آزاری ورود پیدا می‌کنند.

زهرا ردایی افزود: زنان آسیب دیده و کودک آزاری در چالوس جزو فراوانی‌های آسیب اجتماعی در شهر چالوس است.

وی تصریح کرد: متأسفانه موضوع زنان بی سرپرست و آسیب دیده در چالوس بسیار جدی شده است و باید فکر اساسی برای این موضوع شود. 

کارشناس اورژانس اجتماعی شهرستان چالوس بیان کرد: در بحث کودک آزاری تصور بر این است که فقط ضرب و شتم جزو کودک آزاری محسوب می‌شود در حالی که عدم تأمین پوشاک، خوراک مناسب و امثال این نیز جزو کودک آزاری است که باید در چنین شرایطی با تماس با شماره ۱۲۳ یا همان اورژانس اجتماعی موضوع کودک آزاری اطلاع داده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.