دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از تصمیم این کمیسیون برای برخورد قاطع با موتورهای سنگین بالای ۲۵۰ سی‌سی قاچاق خبر داد. 

برخورد قاطع با موتورهای سنگین بالای ۲۵۰ سی‌سی قاچاق  

حسین دشتبان در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان اظهار کرد: موتور سیکلت‌های سنگین بالای ۲۵۰ سی سی که اسناد مثبته گمرکی بر اساس دستورالعمل‌های صادره را نداشته باشند به عنوان قاچاق تلقی شده و حق تردد در مسیرهای درون و برون شهری را ندارند اما متاسفانه با وجود مخاطرات و آسیب‌هایی که دارند شاهد جولان آنها هستیم.  

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: روز گذشته در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، کنترل و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان که با حضور همه دستگاه‌های عضو کمیسیون مذکور اعم از اجرایی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی برگزار شد مصوب کردیم که دستگاه‌های ضابط و کاشف از امروز برخورد قاطعی را در سراسر استان داشته باشند و بدون هیچ مماشاتی نسبت به کشف و ضبط این موتورها اقدام کنند.  

وی با اشاره به استفاده ورزشی از این موتورها، عنوان کرد: اگر این وسیله برای ورزش استفاده شود، تنها حق استفاده در پیست‌های ورزشی مورد تایید مراجع امنیتی را داشته و برای انتقال تا پیست باید تابع اصولی باشند و با یدک کش تا پیست حمل شوند نه اینکه به جولان داخل شهر بپردازند.  

دشتبان افزود: وزارت ورزش و جوانان بخشنامه ای برای وارد کردن موتورهای سنگین برای افرادی که در سطح قهرمانی این ورزش را دنبال می‌کنند، دارد اما استفاده از این موتورها فقط باید در پیست و به منظور ورزش موتورسواری باشد، ولی گزارش‌هایی که به ما می‌رسد حاکی از استفاده خارج از ضوابط از این موتورسیکلت‌ها و تردد بدون مجوز در سطح شهرها و مسیرهای استان و ایجاد آسیب های اجتماعی به نام ورزش است.  

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد که اداره کل ورزش و جوانان استان، لیست مشخصی از ورزشکاران رشته موتورسواری را تهیه و بروزرسانی کرده و به کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تحویل دهد تا از این طریق بدانیم با چه افرادی مواجه هستیم و با مدیریت و برنامه ریزی دقیق و تعریف ضوابط مشخص از هرگونه سواستفاده در این زمینه پیشگیری ‌شود. 

دشتبان بیان کرد: به پلیس راهور هم تکلیف کردیم در هر نقطه از محورهای مواصلاتی استان چه در داخل شهر چه در مسیرهای مواصلاتی استان و هر مکانی که موتورسیکلت‌های سنگین را رویت کرد حتما باید توقیف و ضبط کنند و پس از تشکیل پرونده به مراجع رسیدگی کننده ارجاع نمایند تا مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بررسی و رفتار گردد. چرا که این موضوع در قانون جرم انگاری شده است. 

وی با اظهار نگرانی از افزایش تردد این موتورها در داخل شهر و بویژه در ایام پایانی هفته، از آسیب های مالی و اخلاقی آنها خبر داد و گفت: این موتورها در داخل کشور امکان خرید و فروش رسمی ندارند.  

مدتی قبل هم دستگاه‌های ضابط در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک باند بزرگ قاچاق خودرو در استان که خودروهای خارجی را با پلاک موقت وارد می‌کردند و متاسفانه با ایجاد شبکه و آلوده نمودن عوامل موثر در یک سری از دستگاه‌ها برای خودروهای مذکور پلاک ملی صادر می‌کردند، شناسایی شد. در این پرونده ۱۱ خودور به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال شناسایی و توقیف و  برای عوامل موثر در آن به جرم قاچاق سازمان یافته خودرو در مراجع قضایی و رسیدگی کننده تشکیل پرونده صورت گرفت.

خبرنگار: معصومه مؤمنیان 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.