رئیس اداره آب و فاضلاب گناباد گفت: ۴۵ درصد مردم گناباد بیش از الگوی آب مصرف می‌کنند.

۴۵ درصد مردم گناباد بیش از الگوی آب مصرف می‌کنند

به گزارش قدس خراسان، مجید اکرادی روز چهارشنبه در نشست خبری از افزایش منابع آبی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با ایجاد تاسیسات آب شیرین کن از منابع آب موجود گناباد ۱۳۰لیتر به توان تولید افزوده می‌شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب گناباد افزود: سالانه ۱۰درصد از برداشت چاهای سطح استان کم و شرایط ۴ دشت استان بحرانی است.

وی مهمترین پروژه در حال اجرای شهرستان را اصلاح خط انتقال به طول ۱۰کیلومتر عنوان کرد و گفت: روند کار آغاز و تا تابستان آینده تکمیل خواهد شد.

اکرادی ایجاد شیرهای فشار شکن و شناور سازی پمپاژ خط انتقال جهت توزیع عادلانه آب و جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش حوادث را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و افزود: توسط خیرین آب رسان حدود ۲۸ کیلومتر لوله به این اداره اهدا شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب گناباد با اشاره به اینکه ۴۵درصد مردم گناباد بیش از الگوی مصرف آب مصرف می کنند، گفت: تمام جایگاه‌های برداشت آب شیرین توسط خیرین احداث شده اما این امر باعث افزایش مصرف شده و برخی از شهروندان از این جایگاه ها برای مصارف غیر شرب استفاده می‌کنند که این کار خلاف نیت خیرین است. 

وی گفت: در تابستان گذشته برای جبران کمبود آب ۱۲ حلقه چاه داخل شهر که از نظر بهداشتی سالم بود با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰میلیون تومان اجاره و وارد مدار آب شرب شد.همچنین به منظور پایداری آب شرب شهر روشناوند مخزن ۱۰هزار متر مکعبی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان احداث و آماده بهره‌برداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.