مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طبق پیش بینی‌ها و برآوردهای انجام گرفته بیش از سه هزار نشست قرآنی در محلات مشهد برگزار می‌شود که تعداد جلسات بانوان در این بخش قابل تامل است.

۳ هزار نشست قرآنی به صورت هفتگی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان، حمید صمدی با اشاره به ظرفیت بالای مشهد مقدس در پرورش استعدادهای قرآنی، اظهار کرد: همچنین به صورت هفتگی بیش از ۱۵۰ نشست تخصصی و برجسته با حضور اساتید و اعضای جامعه قرآنی کلانشهر مشهد برگزار می‌شود.

مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر اساس طرح تدوین شده در سال گذشته، مبنی بر جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق در خصوص تعداد جلسات قرآنی و آمار اساتید و فعالان مطرح قرآنی و نیز پیاده کردن روش‌های کاربردی در برگزاری نشست‌های قرآنی، مقرر کرد تا گروه کارشناسی معاونت قرآن و عترت این اداره کل با همکاری برخی از موسسات قرآنی مشهد، طرح تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرآنی را به مرحله اجرا درآورد.

وی با اشاره به چگونگی اجرای این طرح، گفت: در مسیر پیشبرد طرح جمع آوری آمار و اطلاعات جلسات قرآنی و اساتید آن، موسساتی چون «حدیث نور رضوان»، «پیام جاودانه» و موسسه «آیات و شکوه رسالت نبوی» با این اداره کل همکاری و همراهی کردند لذا با همراهی برخی از اساتید برجسته قرآن از بسیاری از جلسات محلی و پایگاه‌های قرآنی مساجد بازدید کرده و در همان مکان از پیشکسوتان قرآنی تجلیل شد.

صمدی با اشاره به وجود ۲۶ پیشکسوت قرآنی در مشهد، اظهار کرد: طی تفاهم نامه‌ای که با جامعه قاریان مشهد منعقد شده، نگارش کتابی تحت عنوان "منش استادی" در قالب کتاب کار جلسات محلی و سنتی قرآن مشهد آغاز شده است که مدیریت این طرح برعهده "سعید بیژنی" و گروه وی قرار گرفته است که برای نگارش این کتاب از پیشکسوتان قرآنی مشهد بهره گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.