رییس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات املاک و مسکن مشهد درباره اظهارات کذب رییس اتحادیه املاک مشهد توضیح داد و پلمب واحد بنگاه این شخص را تایید کرد. 

اظهارات کذب رییس اتحادیه املاک مشهد توسط قاضی پرونده فاش شد 

به گزارش قدس خراسان، در پی پلمب یک واحد بنگاه مسکن در شهر مشهد که در خبرها عنوان شد متعلق به رییس اتحادیه املاک است، این شخص در مصاحبه با برخی رسانه‌ها خبر را تکذیب و مدعی شد انتقال دفتر املاک به محلی دیگر به صورت خود خواسته صورت گرفته و اساسا تخلفی رخ نداده که منجر به پلمب شده باشد. برای روشن شدن مطلب با قاضی این پرونده در تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت‌وگو کردیم. 

قاضی امید جلیلی تقویان در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان عنوان کرد: برخلاف چیزی که رئیس اتحادیه املاک مشهد اعلام کرده مبنی بر اینکه واحد بنگاه املاکی که پلمب شده متعلق به او نیست و رسانه‌ها را بخاطر انتشار این خبر زیر سوال برده است، جهت اطلاع افکار عمومی و مردم اعلام می‌کنیم این واحد متعلق به رییس اتحادیه املاک مشهد است. 

رییس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات املاک و مسکن مشهد تخلفات این واحد صنفی که متعلق به رییس اتحادیه املاک مشهد است را شامل عدم رعایت مقررات صنفی از جمله نداشتن قولنامه هولوگرام دار، نصب نکردن نرخ نامه مصوب اتحادیه املاک در معرض دید عموم بوده و ارائه ندادن فاکتور یا در واقع نسخه دوم قولنامه برشمرد و افزود: پس از احراز این تخلفات، واحد مذکور، پلمپ و پرده نصب شد. 

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با تخلفات اصناف، هیچ تبعیضی بین برخورد با واحدهایی که اعضای این اتحادیه هستند با واحدی که مسئولش رئیس اتحادیه است وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه باید روسای اتحادیه ها الگو و نمونه برای اعضای اتحادیه باشند، لذا طبق قانون و بر اساس توقع و مطالبه‌ای که مردم دارند، برخورد با روسای متخلف در اتحادیه ها شدیدتر و با حدت بیشتری صورت می‌گیرد. 

جلیلی تقویان یادآور شد: در تاریخ ۲۹ آبان امسال بود بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن، طی گشت مشترکی که با حضو نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری، مسکن و شهرسازی، اتحادیه املاک، اتاق اصناف و سازمان صنعت معدن و اماکن برگزار شد، این واحد بخاطر تخلفات عنوان شده در بالا، پلمب شد. 

«اگر این فرد متخلف بوده و باید بنگاهش پلمب شود، چرا الان در دفتر دیگرش مشغول به کار است؟» سوالی که قاضی شعبه ویژه تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در پاسخ به آن گفت: بر اساس مقررات اتحادیه، داشتن نمایندگی و شعبه دیگر برای دفاتر املاک به این شکل  منعی ندارد و گویا این فرد سه واحد بنگاه املاک در نقاط مختلف شهر دارد، بر اساس قانون، ما وقتی به یک واحد صنفی مراجعه میکنیم و مشخص می‌شود متخلف است باید برخورد کنیم ممکن است در واحدهای دیگری که متعلق به این فرد است اینگونه تخلفات از طرف مباشری که در آنجا مشغول است، وجود نداشته باشد. 

جلیلی تقویان ابراز کرد: پرونده این واحد متخلف الان در شعبه ویژه تخلفات مسکن و املاک مشهد در حال رسیدگی است و اگر چه این فرد اظهارات متناقضی داشته دال بر اینکه این واحد به وی متعلق نیست ولی در شعبه اصالت نام برده اخذ شده و پروانه کسب و کلیه مدارک در پرونده موجود است و نشان میدهد واحد مذکور متعلق به شخص رییس اتحادیه است. 

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.