پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: انسان در طول تاریخ پنج دستاورد علم، فلسفه، هنر، عرفان و مذهب را کسب کرد تا با این پنج پدیده، جهان خودش را معنی ببخشد اما چتر هنر گسترده‌تر از همه این دستاوردها است.

داریوش ارجمند: چتر هنر گسترده‌ترین دستاورد انسان است

به گزارش ر قدس انلاین، داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در دورهمی کانون های هنری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: تداوم، شیفتگی، عشق و صبر لازمه و ضرورت هنر است.

وی اظهار داشت: هنر باید بیانگر هنر، وضعیت و فلسفه وجود، چرایی و چگونگی ما باشد اینکه چرا به وجود آمدیم و چگونه باید در این جهان باشیم همه این چهار پدیده برای حقانیت حرفشان به سراغ هنر می آیند.

این پیشکسوت سینما و تلویزیون هنر را یک روند بدون توقف رو به جلو دانست و افزود: بازیگری تغییر جایگاه انسان از خودش به انسان دیگری و سرنوشت تعیین نشده ای در نمایش نامه است.

وی گفت: وظیفه کسی که سمت فیلم‌سازی و بازیگری می رود این است که دنیا و تاریخ را بشناسد و ما تاریخ علم، جغرافیا، وقایع، روانشناسی، هنر، جنایت، جرم و سیاسی داریم که انسان زاده همه این تاریخ ها است.

ارجمند خاطرنشان کرد: انسان کارهایی که انجام می دهد تحت تاثیر روان شناسی است یعنی هر عملی انجام می دهد تحت تاثیر جمعیت است نفوذ به روان انسانی کار دشواری است اما هنر نمایش در طول تاریخ این کار را کرده است.

وی بیان کرد: هنر بازیگری را از شهرستان شروع کردم، در شهرستان فرصت های بیشتری برای جوانان است که به این مقولات بپردازند اما صدماتی هم مانند دوربودن از امکانات، شناخت و یادگیری وجود دارد.

این پیشکسوت سینما افزود: هنر و بازیگری چیزی نیست که با یک یا ۲ کار نتیجه بخش باشد، بازیگر باید چند خصیصه داشته باشد که نخستین آن عشق است اگر به این حرفه عشق ندارید آن را رها کنید.

در این مراسم کانون های تئاتر و موسیقی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در حضور این پیشکسوت سینما و تلویزیون به اجرای تئاتر پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.