استاندار همدان از احداث کارخانه تولید ماشین‌های برقی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و کشور چین خبر داد.

احداث کارخانه تولید خودروهای برقی در همدان

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر امروز در ستاد سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهار داشت: همان‌ گونه که در ستاد تسهیل به دنبال رفع موانع واحدهای تولیدی هستیم در ستاد سرمایه‌گذاری نیز بر آن هستیم تا با دیدار چهره‌به‌چهره مشکلات سد راه سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در استان همدان را برطرف کنیم.

وی افزود: در همین راستا با توجه به اقبالی که دولت سیزدهم از تولید و استفاده ماشین‌های برقی دارد برای نخستین بار کارخانه تولید این نوع ماشین در استان ما و در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد راه‌اندازی و احداث می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مقدم بر تولید این نوع از خودرو احداث ایستگاه‌های شارژ برقی است که در شارژ اتوبوس‌های برقی شهر نیز در آینده کارکرد خواهد داشت، عنوان کرد: نخستین ایستگاه در مجاورت پارک مردم و میدان پژوهش جانمایی شده و انتظار داریم با ورود جدی شهرداری و شرکت توزیع برق استان کارهای اجرایی آن هر چه شریعتی عملیاتی شود.

قاسمی‌فرزاد تاکید کرد: یکی از راهکارهای اصولی و کارشناسی شده دولت سیزدهم در جهت مقابله با آلودگی و کاهش ساخت‌های فسیلی استفاده از ماشین‌های برقی و احداث خط تولید آن با حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

وی در پایان، افزود: بنابر اعلام سرمایه‌گذاری داخلی، طرف چینی پروژه کارخانه تولیدی ماشین‌های برقی در همدان آماده سرمایه‌گذاری است که به‌زودی این قرارداد منعقد می‌شود. 

نگاه کلان استان حمایت سرمایه‌گذاران و ایجاد حاشیه امن برای پروژه‌های اقتصادی است  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز در ادامه این جلسه، گفت: نگاه کلان استان حمایت از سرمایه‌گذاران و ایجاد حاشیه امن برای بازدهی ‌پروژه‌های اقتصادی است.

سید مجتبی حسینی افزود: با توجه به افزایش آلودگی هوا و رشد مصرف سوخت و دغدغه دولت سیزدهم در حمایت از طرح‌های نو و جدید در حوزه سرمایه‌گذاری از یک ماه گذشته تاکنون جلسات مختلفی در استان همدان با حضور سرمایه‌گذاران تولید خودرو برقی برگزار شده و مقدمات کار آماده است.

وی با بیان اینکه این خط تولید ماشین‌های برقی و هیبریدی مورد حمایت ویژه دولت است، بیان کرد: ظرفیت و بازار خوبی در حوزه توسعه خودروهای برقی وجود دارد و استان همدان نیز در این معقوله با دارا بودن منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد یک پتانسیل ویژه محسوب می‌شود.

وی خطاب به دستگاه‌های متولی بر امر سرعت‌بخشی به ایجاد این کارخانه در همدان نیز عنوان کرد: استان همدان در حوزه دانش و فناوری و توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری توانمند است بر همین‌ اساس لازم است در کوتاه‌ترین زمان تمام پلتفرم‌ها نیز برای شروع به‌کار فعالیت سرمایه‌گذاران تولید خودروهای برقی در استان مهیا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، ادامه داد: رشد اقتصادی بدون جذب سرمایه‌های کلان داخلی و خارجی ممکن نخواهد بود، از این رو باید جذب سرمایه‌های کلان در راستای تحقق اقتصادی پویا و مقاوم در دستور کار قرار بگیرد.

حسینی تاکید کرد: جبران عقب ماندگی و دستیابی به توسعه پایدار، نیازمند سرمایه‌گذاری برای بهره‌جویی از مزیت‌های نسبی و توانایی‌های بالقوه اقتصادی است.

در رویکرد جدید استان همدان در ستاد سرمایه‌گذاری نیز قرار است به مشابه ستاد تسهیل که واحدهای تولیدی مشکلات خود را عنوان و درصدد حل آن از حمایت‌های دولتی بهره می‌برند، سرمایه‌گذاری حاضر و به ارائه طرح‌های پیشنهادی خود برای توسعه و رونق تولید و اشتغال استان بپردازند تا در خصوص آن تصمیم‌گیری و گاهی موانع پیش‌روی چاره‌اندیشی و برطرف شود.

بر همین اساس امروز در ستاد سرمایه‌گذاری استان همدان در کنار مهم‌ترین طرح مطرح شده که مربوط به سرمایه‌گذاران تولید ماشین‌های برقی در استان بود دو طرح سرمایه‌گذاری هفت میلیون دلاری در نهاوند و برای راه‌اندازی کارخانه لیفتراک‌سازی در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد نیز مطرح و معرفی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.