مدیرکل زندان های خراسان رضوی گفت: تاکنون هزار و ۸۶۶ متهم در استان خراسان رضوی از پابند الکترونیکی استفاده کردند.

۱۸۶۶ متهم در خراسان رضوی از پابند الکترونیکی استفاده کردند

به گزارش قدس خراسان، حسینی اظهار کرد: از سال ۹۸ که مرکز مراقبت الکترونیکی برقرار شد به عنوان بازوی قدرتمند در کنار دستگاه قضایی به میدان آمده و استفاده از این پابند نیز یک اقدام جدید در مجموعه دستگاه‌های قضایی شکل گرفته است.

مدیرکل زندان های خراسان رضوی گفت: در سال ۹۸ که این طرح مطرح شد واجدین شرایط استفاده از پابند الکترونیکی در مشهد فقط ۱۴ متهم بودند.

وی افزود: این در حالیست که در سال گذشته این آمار به ۹۷۶ نفر رسید و در سال جاری تا امروز نیز ۷۶۰ نفر واجد شرایط استفاده از این پابند الکترونیکی هستند.

وی گفت: در استان خراسان رضوی هزار و ۸۶۶ نفر تا امروز می‌توانند از این پابند استفاده بکنند.

مدیرکل زندان های خراسان رضوی افزود: استفاده از پابند الکترونیکی را راهکاری موثر در کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و افزود: زندانیانی می‌توانند از این دستاورد نوین در نظام زندانبانی استفاده کنند که در پایش‌های انجام شده علاوه بر احراز شرایط لازم مندرج در قانون به درستی در چرخه اصلاح و تربیت قرار گرفته باشند.

وی گفت: ارفاقات قانونی برای کاهش جمعیت کیفری و کاهش آسیب‌های ناشی از حبس برای زندانیان و خانواده این قشر آسیب پذیر راهی موثر است و پیشرفت بهتر آن نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های قضایی و زندان‌های استان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.